lördag 16 augusti 2008

The X-effect

Mitt rum är städat, och jag myser. Har städat i stort sett hela dagen. För nu har jag verkligen storstädat, och det behövdes. FY FAN vad dammigt det var. Och det var smutsiga glas lite varstans i rummet, tomma glassförpackningar och helt enkelt en JÄVLA massa damm. Fräscht.

Jag hatar verkligen att städa. Det är så fruktansvärt tråkigt plus att det bara blir stökigare (i alla fall i början när man ska försöka organisera allt). Jag har i stort sett inte städat på riktigt (det vill säga damma bokhyllan, dammsugit, plockat undan på skrivbordet och under sängen) på evigheter. Senaste gången JAG gjorde var under förra sommaren tror jag, eller om det var hösten då Trusse skulle komma över. Då städade jag på riktigt. Typ plockade ut allt, och rengjorde från golv till tak. Sedan dess har jag bara plockat undan lite slött då det behövs. Det kan hända att mamma städade någon gång i julas och det kan hända att jag städade (Läs; plockade undan) lite noggrannare än vanligt men detta är första gången på typ ett år (tror jag) som jag faktiskt inte bara slänger undan det som ligger på golvet in i garderoben eller in i bokhyllan eller under/på skrivbordet.
Och nu när det är städat, så är det mysigt.

Inga kommentarer: