lördag 16 augusti 2008

I really hate spiders

Eftersom klockan är efter 12 så fyllde min bror tekniskt sett år igår. Men eftersom jag inte sover så känns det fortfarande som idag. Min lillebror fyller år den 15 Augusti och i år fyllde han 16. Det var ju mysigt. Av mig fick han en bok, "Kamikazekaniner nr 2". Det är en sjukt skön bok och jag gav honom 1:an förra året så det passade ju sig. Plus att jag slapp tänka så länge på vad jag skulle ge honom. Seriöst, det är så jävla svårt att köpa presenter till killar. VAD ska man köpa? Om killar tycker det är svårt att köpa present till tjejer (vilket det faktiskt inte är) skulle ni bara veta hur svårt det är för oss. Seriöst, för antingen vill min lillebror (som är kille då, för att ta han som exempel) ha ett skiiitdyrt tevespel för 600 spänn vilket jag varken har råd eller lust att lägga ut på honom, eller så vill han ha pengar och det är ju bara så sjukt opersonligt.

Så vad ger man till en kille då? En temugg?

Nej tacka vet jag tjejer, i alla fall när det gäller presenter. Det är bara att köpa ett par örhängen för 50 spänn och så är det klart, och har tjejen inte hål i öronen, köp ett halsband... Det är ju liksom ganska generellt bland tjejer, köp smycken. Visst, alla tjejer gillar inte smycken och vi gillar naturligtvis inte samma sorts smycken men ändå, det är ju en bra grundregel att gå efter. Plus att man kan lätt smyga ner kvittot så att tjejen kan byta smycke efter behag. Tekniskt sett har man då egentligen gett henne pengar, MEN på ett mer personligt sett.

Fast det var ju inte detta jag skulle skriva om. Just det, Calles födelsedag. Vi åkte till Danmarks Tivoli. Det är en typ ex tradition att vi åker dit på Calles födelsedag. Dock slutade vi med det för några år sedan och ja, jag har inte vart där på länge. Senaste gången jag var där var jag typ 12 eller nåt tror jag. Det var ganska mysigt att åka dit igen och när vi åkte hem så ringde pappa till Calle, han var i Malmö och tänkte snabbt svänga förbi när tåget stanna i Malmö och säga 'grattis' innan tåget fortsatte mot Lund. Jag har saknat min pappa, ändå var det inte så längesen jag träffade honom. Jag tror faktiskt att jag träffade honom i Juni men jag minns inte var eller hur. Han kanske kom ner hit(?)

På måndag och tisdag kommer jag bli släpad till malmöfestivalen av Petra. Det ska bli skojsigt :)

Nej shit, jag måste sova nu. Det är första gången på flera veckor som jag faktiskt är trött innan klockan tre på natten.

Inga kommentarer: