onsdag 20 augusti 2008

Lets go Murphys

Igår var jag, Petra och Essiemalmöfestivalen och såg Dropkick Murphys. Dom var skiiitbra. Vi stod typ på tredje raden i från början men när bandet började spela började också moshen. Vi stod kvar ett tag men efter en stund blev det för mycket, plus att Essie fick ett slag på sin hyfsat nygjorda piecring. Inte bra, jag minns hur öm min navel var efter att den var nygjord och det var inte skönt när man stötte i nåt.

Så vi gick lite längre bak, det var ganska bra för jag höll på att svettas sönder för jag hade dansat som en galning. Under deras sista extranummer sprang jag och Petra in i moshen. Jag blev helt slut. Som Petra sa; Jag fattar mig inte på dom som orka mosha en hel konsert, jag mosade i två minuter och är dödstrött.
Jag kan bara hålla med.

Sedan, efter konserten gick vi till mölle för att träffa lite folk och sedan stack jag, Petra, Essie och Vide till dansbanan. Det var skitkul. Fast det var ganska många drägg där, jag fick en liten glasögonpryd snorunge på tolv år efter mig och Essie fick en full tjej med kort blont hår efter sig. Och jag såg minsann vilka blickar den där gubben som satt bredvid oss ett tag gav till Petra med jämna mellanrum. Sedan stack jag och Petra hem, jag var dödstrött.

Nu börjar jag skolan om 25 minuter...

Inga kommentarer: