lördag 16 augusti 2008

Je suis fri, villig et het

"FRI-VILLIG-HET
Tre ord som tillsammans och var för sig vill beskriva det grundläggande i kristen tro och medmänskligt engagemang."

Citat från Norra Nöbbelövs församlings hemsida. Och jag bara undrar, vaddå het? 'Tre ord som tillsammans och var för sig vill beskriva det grundläggande i kristen tro och medmänskligt engagemang', visst okej jag fattar. 'Fri', okej. 'Villig', vänta lite nu. 'Het' WTF? Den som skrev den här texten tänkte kanske inte så långt. Men visst, alla kristna är heta, fria och villiga.

Okej, förlåt. Jag fattar ju. Shit vilken dålig kristen jag är just nu. Har varit borta ifrån kyrkan för länge. Jag driver ju i stort sett med mig själv. Pinsamt!

1 kommentar:

Lajki sa...

dude.... jag fattar inte.
HET? Iofs, vi är jävligt heta, men WTF? Puss <3