måndag 25 augusti 2008

I wanna be a star

Sitter uppe vid mammas datorn eftersom det fortfarande är virus på min. Jävla bajs. Jag skriver med en hand och klappar Katja med den andra. Hon ser lite död ut där hon ligger på mammas skrivbord bredvid skrivaren och spinner. Men visst lever hon, om jag inte klappar henne så kommer hon resa sig upp och lägga sig över tangentbordet för att få uppmärksamhet, jävla bortskämda kattjävel. Plus att hon har slutat äta kattmaten vi ger henne, hon vill ha rökt skinka. Och om hon inte får det så gnäller hon (som en stucken gris) tills hon får som hon vill.

Idag började jag okristligt tidigt, 8.15 på Katte där jag skulle ha min första franskalektion (dock var det den enda lektionen jag hade, slutade skolan halv 10 idag). Jag var rätt nervös för franskalektionen eftersom det dels var på Katte (Och jag hittar inte där) och sen för att jag inte läst franska sedan jag gick i nian (och då var jag knappast bäst i klassen). Dock vill jag gärna lära mig franska eftersom det är ett sånt fint språk. Men vi får se hur det går med det. Det första läraren gjorde när hon kom innanför dörren (typ) var att börja prata på ett språk som jag inte förstod (franska). Jag fattade ingenting och kände mig lätt utvecklingsstörd. Eller ja, jag fattade väl några ord, typ 'nom' och 'age' och sånt basic som man kommer ihåg. Men jag var övertygad om att jag var den enda som inte fattade allt vad hon sa. Dock vet jag ju att det inte är sant, Petra fattade inte heller men hon kan mer franska än mig i från början så hon har försprång. Jag har en känsla av att franska antingen kommer att gå åt helvete eller ta upp typ 90 % av min tid detta läsåret...

Men, för att avsluta med en god nyhet (i alla fall för mig) är att imorron börjar jag 13.15 och slutar 14.40 :)

Inga kommentarer: