måndag 24 mars 2008

Tegan and Sara


Shit, jag har upplevt något utav det coolaste i mitt liv. Jag har sett Tegan and Sara, IN REAL LIFE (IRL)...

Det var så jävla bäst.

DOM var så jävla bäst...

Det började med att Lykke och hennes kompis Linda kom hem till mej också sminkade vi oss (lääänge) nere i min källare eftersom det är mest plats där...

Jag drog på ganska mycket smink men jag kan säga det att fean vad svårt det var att sätta på dom där lösögonfransarna. Lykke fick hjälpa mig. Dock använde jag nog inte tillräckligt mycket lim för dom började lossna i kanterna ganska tidigt på kvällen, dock satt dom kvar under hela konserten men det såg väl bara halvklokt ut...

Vi tog tåget till Malmö och vi räknade med att vara på KB (där dom skulle spela) i god tid. Vi skulle nog kommit dit i god tid också om det inte varit för att vi hoppade av på fel hållplats!!! Vi hamnade mitt ute i ingenstans och fick GÅ nästan hela vägen till KB, och det var ju knappast sommarväder va. Jag hade bara shorts på mej och mitt hemmatryckta linne med "Tegan and Sara"-text på (som för övrigt var skitsnygg).

Vi kom iallafall fram till KB till slut och hamnade i stort sätt längst bak i kön. Fast Lykke hittade en liten kompis senare så vi kunde tränga oss fram till honom (yeay)... Så vi hamnade längst fram vi scenen i alla fall :) Fast dock inte i mitten utan till vänster av scenen. Bredvid mej stod det en tant i rullstol. JAG tycker personligen är det är lite osmidigt att ställa sig längst fram på en konsert när man är rullstolsbunden. Framförallt om man KRÄVER att man ska lämna utrymme ut denna, vilket inte var så jävla lätt eftersom det pushas från alla håll på en konsert. Jaja, folk gör ju som dom känner för, det är det som är problemet...

Det var världens coolaste förband där, Northern States, som hade världens snyggaste och coolaste sångerska. Eftersom jag och Lykke knappast såg normala ut (med 5 centimeter långa lösögonfransar) och skrek som två galningar så kan man ju lugnt säga att den tjejen upptäckte oss. Jag värsta snackade med henne efter konserten. Hon var skitcool....

Efter förbandet kom Tegan and Sara upp på scenen. Fan vad bra dom var, jag blir så glad av deras musik och dom är så jävla söta och gulliga på scenen, och dom är väldigt snygga också, Sara är snyggast tycker jag :D

Efter konsterten hade jag mer än gärna velat köpa tröjor med både Tegan and Sara och Northern States, men jag hade inte råd. Allting var svindyrt...

Jag måste tacka Lykkes mamma som skjutsade oss hem, jag hade inte pallat en bussresa till ...

Inga kommentarer: