onsdag 5 mars 2008

Jag är en del av evolutionen, right?

Jag är snygg i svart hår,
och jag kommer att sakna det när det försvinner


Puh! Nu känns det som om typ tretio kilo har lyft från mina axlar. Idag lämnade jag nämligen in svenskanovellen och gjorde scenisk produktionsprovet. Skönt att ha det gjort faktiskt.

Fast å andra sidan så har jag fortfarande ganska mycket att göra. Imorgon ska kuttiarbetet vara inlämnat och jag har inte börjat, alls. Vilket är sjukt hemskt.

Fast jag har redan ringt till min lärare och förklarat situationen. När jag kom hem idag var det nämligen strömavbrott. Vi har en snubbe här som ska fixa vårat elsystem (det ska typ bytas ut eller nåt) så vi hade strömavbrott till typ 6 eller nått (jag vet inte när strömmen kom tillbaka för jag la somnade på sängen när jag låg och läste en bok). Så jag ringde till min lärare och berättade det. Fast jag måste försöka få klart det i alla fall. Men aja.

Det kändes sjukt primitivt att ha strömavbrott. INGENTING fungerade och det kändes konstigt, man märker hur beroende man är av våra elektriska apparater först när dom slutar att fungera. Jag brukar alltid sätta mej vid datorn eller framför tv:n och äta något när jag kommer hem (mitt blodsocker ligger typ på marken när jag kommer hem från skolan) men nu GICK INTE det. Det kändes konstigt.


Det är i alla fall sjukt skönt att det är över. Jag har nämligen isolerat mig lite på sistone just för att jag ska hinna med allt. Plus att jag har en massa sömn att ta igen känns det som. Det är hemskt, jag har börjat vända på dygnet helt. Jag sover på eftermiddagarna och är vaken på nätterna. Usch, det är verkligen inte bra.


Imorse så hade jag sovmorgon. Jag försov mig (som vanligt?) och höll på att komma försent till naturkunskapen då Petra ringde och sa att lektionen var inställd. Jag blev glad! Så då kom Petra hem till mig och så fixade vi redovisningen till kuttin som ska vara imorgon. Den kommer sjukt fet... Jag ska spela Linné och Petra ska spela Rudbeck. Vi kommer äga alltså...

Petra och jag satt alldeles för länge hemma hos mig och kom 25 minuter försent till historian. Det var inte bra, måste skärpa mig. Vår historialärare är så jävla gullig. Han är typ jättetanig och så på historialektionen, när vi diskuterar, så ler han hela tiden för att han tycker att det är så roligt. Haha, jag har en rolig historialärare...


Jag fick mejl ifrån Dan idag och på fredag är det gudstjänst i nöbbelöv klockan 19. Jag ska dit :)

Jag hade tänkt att haffa Dan efteråt för (som vanligt) så måste jag snacka med honom.


Nästa onsdag har jag D-dag och då ska jag också klippa mig, OCH slinga det så att det blir ljusare. Är dels trött på det svarta men är också trött på att färga utväxten hela tiden så jag ska försöka få tillbaka min naturliga hårfärg. Jag looovar, jag kommer komma ut ur hårsalongen med pissgult hår. Fan, jag är nervös. För en tjej (eller i alla fall för mig, och jag är tjej) så är håret ändå ganska viktigt... Det är inte det att jag måste ha långt prinsses hår för att vara nöjd men jag vill INTE ha pissgult hår...


Aja, nu ska jag plugga.


8 dagar kvar till Tegan and Sara. Jaa!

Inga kommentarer: