tisdag 4 mars 2008

Plugga var det ja.

Denna dagen har varit så jobbig.
Började med att jag inte kom i säng förrän vid halv två igårnatt. Jag satt ju uppe och skrev svenskanovellen (som inte ens blev klar!!!) och sedan kom Eli in och ville sova hos mig. Hon var ju sjuk och jag kunde knappast säga nej till en svag och blek liten stackare så hon fick sova hos mig. Sedan låg hon och kved och hostade till HALV 4 på natten, OCH HON SOV, trots att hon hostade och hon kved i sömnen så det var bara jag som fick ligga vaken och lyssna på hennes jävla hostattacker. Sedan vred hon sig somfan i sömnen också, det slutade med att jag fick lägga mig vid hennes fötter för att jag skulle få någon som helst plats ÖVERHUVUDTAGET! Så jag somnade vid halv fyra. Skitjobbigt, med tanke på att min kropp behöver typ minst tio timmars sömn varje natt för att mitt huvud ska fungera normalt, och inte nog med att jag inte fick sova. klockan HALV 7 kom mamma in på mitt rum och väckte ELI av någon dum jävla anledning. Jag hade sovmorgon till tjugo i nio och behövde inte gå upp förrän kvart över 7 OCH SÅ VÄCKER MIN MAMMA MIG EN HALVTIMME INNAN JAG SKA UPP NÄR JAG SOVIT I FYRA TIMMAR DEN NATTEN!!!!
Och inte nog med att hon väckte mej (Hon skulle titta till eli!) utan hon STANNADE KVAR inne på mitt rum och PRATADE med Eli klockan halv 7 på morgonen. Sedan, inte nog med det, så skulle hon STÄLLA OM MIN VÄCKARKLOCKA vid fotändan för att DEN GICK FEL!!! JAG ANVÄNDER INTE ENS DEN VÄCKARKLOCKAN!!!
Så stod min mamma där och höll på med min väckarklockan i tio år för att få den att gå rätt (SOM OM ATT NÅGON BRYR SIG? INGEN ANVÄNDER DEN KLOCKAN), och sedan inte nog med det, så kommer hon åt en knapp OCH SÅ BÖRJAR VÄCKARKLOCKAN TJUTA!!!! Jag fick damp och skrek åt mamma, sedan gick jag på toaletten och sedan gick jag in på mitt rum och körde ut både mamma och eli (eller egentligen gick dom ut självmant, men det var nog för att jag var så jävla arg) och mamma mumlade något i stil med: "Men jag blir så orolig att du inte ska komma i tid om du inte har en ordentlig väckarklocka"
"Jag kommer i tid" Sa jag surt.
Och så försov jag mig naturligtvis och vaknade klockan nio. Jag missade engelskan (men det gör inget för det enda vi gör är att läsa en bok där) men lyckades komma till teatern, vilket var ganska tur för annars hade jag känt mig alldeles för dålig.

Sedan när jag kom hem från skolan upptäckte jag att min helveteskatt till husdjur hade KISSAT på min SKIDJACKA, OCH min skidbyxor OCH mina lakan. Så jag fick lägga några timmar på att städa mitt rum och på att tvätta. Jag la in skidjackan och mina byxor i samma tvättmaskin. Mina skidbyxor är bruna. Min skidjacka är vit.
Jag blir ledsen.

En riktig jobbig dag har jag haft, med andra ord. Nu ska jag plugga. Fast jag är himla lättad. Det visade sig att vi inte alls hade lika mycket i skolan den här veckan som jag trodde. Boken i svenskan, tillexempel, ska inte vara utläst förrän nästa vecka och matteprovet är flyttat tills på fredag. Jag har tur.
Fast jag har fortfarande åt helvete mycket att göra. Jag har sceniskt produktionsprov imorgon och min svenskanovell SKA vara klar tills dess, tills på torsdag har jag fortfarande det där arbetet på typ hur många sidor som helst, PLUS en muntlig redovisning Och på fredag har jag matteprov.
Skolan är dum.
Nu ska jag plugga.

Fast en bra sak som jag har gjort. Jag har äntligen fått iväg det där viktiga mailet. Hurra hurra...

Plugga var det ja...

1 kommentar:

Lajki sa...

Fittdagar är sånna dagar då man hittar något som antingen är fyllt med socker eller med fett, rotar fram en cigg och en gammal filt eller ett gammalt täcke. Sen hittar man ett ställe där man kan få röka i fred och trycka i sig sin tröstman/dricka och sedan är man mysig bitter på världen en stund. Sen ringer man mig.

Älskar dig <3