tisdag 4 mars 2008

Fitta på skolan.

Tekniskt sett så ska jag gå i skolan idag, eftersom klockan är efter 12 på natten (fem i halv ett för att vara exakt), och det gör mig deprimerad.

Min svenskanovell är inte klar men nu är den i alla fall på gång, jag sitter och skriver på den just nu faktiskt, när jag inte leker med min blog, och det går faktiskt framåt, med novellen alltså. Nu har jag ungefär skrivit dubbelt så mycket som det var innan. Fast det är fortfarande långt kvar och jag är trött.
Funderar på att gå och lägga mig men jag vet inte om jag får. Eller får och får, det är klart att jag får men... ja whatever.
Problemet är att jag kommer ha så fruktansvärt mycket att göra den här veckan i skolan så jag vet inte om det är värt att skjuta upp den här novellen en dag till. För innan denna veckan är slut så ska jag ha hunnit med att :
  • Göra klart kuttiarbetet (jävla fittämne alltså, ska skriva ett arbete på 5 sidor plus göra en muntlig redovisning tills på torsdag, har jag börjat? Nej)
  • Skriva matteprov (också på torsdag naturligtvis, och imorron på eftermiddagen måste jag gå på stödmatte, jippi)
  • Läsa ut boken i svenskan (också till på torsdag)
  • Skriva "sceniskt produktionsprov" (Fan också)
  • Svenskanovellen (FITTA)

Med andra ord är jag Fucked, och tyvärr har jag bara mig själv att skylla (åtminstone till ganska stor del) för jag har ändå haft hyfsat mycket tid till att göra alla dom här sakerna men jag skjuter alltid upp det. Det har jag alltid gjort och eftersom jag alltid gjort det så har jag en massa kvarlagda skolarbeten från längre tid tillbaka som måste göras och då skjuter jag upp de aktuella arbeterna ännu mer och ÅHHHH!!! Det är en ond cirkel. Och jag har fortfarande bara mig själv att skylla och det suger, VERKLIGEN!
Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra, funderar på att få ett break-down någon gång i mitten av veckan och börja skrika och gråta hejdlöst men då skjuter jag ju bara upp det ännu mer. Så vad ska jag göra?
Okej, skitdum fråga. Jag VET ju vad jag ska göra, sluta gnälla och börja ta tag i skolan, men just nu finns det ju inte tillräckligt mycket tid.

Fan...

Inga kommentarer: