onsdag 5 mars 2008

Sockerbehov

AH! Plötsligt fick jag ett enormt sockerbehov. Jag har inte ätit socker på två dagar och det är jävligt lång tid för mig (jag vet, det är pinsamt).
Jag slog vad med mamma om att jag inte skulle äta något som helst sött fram tills sommaren. Och då räknas ALLT. Inget godis, kakor, chips, glass, choklad, ostbågar osv. NADA!!!
Jag får tydligen äta popcorn nån gång ibland (vilket är bra för annars hade jag väl brutit ihop) men jag ska försöka låta bli. Ska det vara så ska det vara.
Ifall någon läser detta tänker denna säkert typ: Vilken dum jävel (tack jag vet), vad får hon för det?
Det ska jag berätta, jag får INGENTING. MEN ifall jag äter godis så ska jag betala mamma 3000 spänn. 3000 SPÄNN!!! Det är jävligt mycket pengar.
Dock har jag på känn att om jag bryter löftet så kommer mamma inte att kräva några pengar av mig (jag vet inte ens om hur medveten hon är om det här vadet, hon var nämligen lite frånvarande när jag förslog det) så vadet är mer egentligen bara ren motivation från min sida.
Det blir ju lätt så idag att om en smal tjej säger att hon vill sluta äta godis så blir alla typ sura på henne. Även om folk inte erkänner det så tänker de flesta antagligen:
"Men shit, vissa är fan aldrig nöjda" och "men hallå, hon är ju smal, tänka på de som är överviktiga".
NEJ, jag ÄR aldrig nöjd. Kom igen, hela världen är ett komplex men en sak ska jag berätta. Jag slutar äta godis hur mycket jag vill, ÄVEN fast jag är smal, så det är så!!!!

Dessutom är det knappast för vikten som jag slutar äta godis. Kom igen, jag skiter i min vikt. Det är mina blodkärl jag rädd om. Min lärare i naturkunskap är ett sådant hälsofreak. Hon äter godis två gånger om året PÅ BESTÄMDA DAGAR och alla våra lektioner går ut på att prata om hälsan.
De enda kakor hon gör är gjorda på typ, bark.
Missuppfatta mig inte. Hon är en utav de bästa lärarna jag har. Hon är skitduktig och brinner för det hon gör och hon är en underbar människa.
MEN, allt detta snacka om blodtryck och åderförkalkning har fått mig att börja tänka.
Jag kan se framför mig hur mina blodkärl se ut och jag blir skiträdd för synen, allvarligt talat skiträdd. Jag börja känna bröstsmärtor och känner typ hur min vänstra arm donar bort ibland och jag blir vättskrämd. HJÄRTATTACK!
Jag vet, jag är bara paranoid och hypokondriker men ändå.
Det finns en anledning att jag slutar äta godis.
Jag, Maria, ska banne mig bli hälsosam...

Så det är så.

Inga kommentarer: