lördag 29 mars 2008

Godis godis, godis till mig.


Idag har jag i stort sett inte gjort någonting.
Pluggat lite (jo faktiskt) men annars, ingenting. Eller jo, jag har kollat på lite kläder på asos också. Det är rea där nu och jag sitter och dreglar. Funderar på att köpa en snygg silvrig klänning men får se om det blir av.

Imorse vaknade jag utav att det väsandes på nedervåningen. Polackerna har kommit tillbaka (jo, dom är lagliga) för att fixa huset eftersom det på något konstigt jävla vis har FLYTTAT PÅ SIG, hur flyttar ett hus på sig? Jag vet inte men vårat har tydligen gjort det...

Så nu håller de på att fixa vardagsrummet eftersom det är stora sprickor i taket och längs väggarna, inte coolt.

Igår hade Essie inflyttningsfest Det var mysigt och jag träffade några som jag, typ, inte sett på hundra år. Lina var det tillexempel skitlängessen jag träffade, och Maxi också...

Essies lägenhet är jäkligt fin. Jag är lite avundsjuk på henne, va...

Jag och Petra åkte dit tillsammans. Fast innan vi åkte dit så satt vi på Mårtens tillsammans med Kajsa och Fredrik och snackade en massa djupa saker i flera timmar faktiskt. Det var helt sjukt, vi kom nästan på meningen med livet. Men bara nästan. Sedan efter att vi varit på Mårtens så stack Petra och jag för att köpa en ram och sedan stack vi hem till mej för att göra ett kollage. Det kollaget tog skiiitlång tid att göra. Det dumma programmet Paint krånglade hela tiden så efter ett tag så dissade vi det och fixade kollaget i Word istället (ord).

Eftersom kollaget tog så lång tid så kom vi ganska sent till Essie så de flesta personer var redan där. Essie blev glad för kollaget och det var ju bra :D

Och jag måste faktiskt säga att det var väldigt fint. Kurt förgyllde hela bilden (haha, ni fattar inte).

Men eftersom vi var för högljudda enligt en granne (enligt mej har hon pms) så kunde vi inte vara kvar i Essies lägenhet så hela festen flyttades till Linero (jag veet).

Eftersom Petra skulle upp tidigt så kunde hon inte följa med på den kringgående festen och eftersom hon hade sina nycklar hemma hos mig så fick jag åka med henne hem. Det var ganska skönt att sitta på bussen tillsammans med Petris och snacka skit. Sedan kom vi hem till mig och Petra hämtade sina saker och sedan behövde hon ett glad mjölk (hon var onykter, kvinnan) så vi satte oss på mitt köksgolv och drack mjölk/vatten och åt sylt och apelsiner. Det var mysigt.

Sedan cyklade Petra hem och jag tog bussen ut mot Linero. Det var en ganska lyckad kväll överlag förutom en sak. Att jag fick betala för varje gång jag åkte buss. Min biljett hade gått ut en kvart innan bussen kom, varje gång. Det slutade på en busskostand på 32 kronor (ja jag är snål)

Grattis Essie till din sexiga lägenhet :D

Inga kommentarer: