måndag 24 mars 2008

Pappsi


Det har varit så himla skönt med påsklov. Jag har varit hos pappa under stort sätt hela...

Det var skönt att träffa honom igen, jag glömmer bort hur mycket jag saknar honom eftersom vi träffas så sällan.

Och huset, shit vad jag har saknat Aneboda...

Pappa hade inte sätt mig i mitt nya hår förrän nu och han, ja han reagerade i och för sig inte så mycket, han sa mest: Jaha, oj, ja det blev ju snyggt...

Haha, så typiskt honom...

Pappa jobbade under de första dagar som jag var uppe. En gång följde jag och Eli med honom till Växjö... Det var kul och jag handlade i och för sig inte så jättemycket men jag köpte bla en ögonskugga från Makeup store, som i stort sätt bara är glitter....

Sedan tittade Eli och jag på film. Eli ville se en film som hette "himlens hjärta", hon sa att den hade fått bra kritik och att det var en svensk feel-goodfilm, vilket skulle passa mej perfekt

Det var INGEN svensk feel-goodfilm. Den var en svenk jag-drabbas-av-fyrtioårskris-och-är-otrogen-mot-min-partner-och-han-får-reda-på-det-och-vill-skiljas-buhu-buhu-oj-vi-hittade-tillbaka-till-varandra.

En sån film var det, plus en massa ångest på det.

Det var jag, Eli och pensionärsklubben som såg filmen...


Annars har det varit en väldigt mysig vistelse hos pappa. De sista dagarna blåste det som bara den och man kunde knappt gå ut. Fast det gjorde jag ändå. Jag offrade min varma sköna säng för att ta lite fina naturbilder på sjön när det blåste så fanatiskt. Dock ligger ju sjön typ bara hundra meter ifrån huset så jag behövde inte gå särskilt långt för att fota.. Men ändå...

Nu är jag jävligt trött och ska sova...

Imorron ska jag träffa Beckis :D

Inga kommentarer: