fredag 27 juni 2008

Zick-zack

Idag växlade jag och mamma pengar på banken, det var jävligt krångligt Det krånglar alltid på banker, skitjobbigt. Men nu är i alla fall alla pengar växlade, OCH jag är äntligen medlem i svenska turistföreningen. Jag blev det idag, samtidigt som Essie. Fast vi kunde inte göra det över datorn, eller jo det kunde vi men då hade vi fått vänta i fem dar på kortet och det gick inte, så Essie och jag fick gå in på Turistinformationen i Lund. Det var kul, för där har jag aldrig varit förut. Dit gick vi i alla fall, han som satt bakom kassan vad söt. Jag undrar hur han hamnade på turistinformationen i Lund. Det gör jag ganska ofta, alltså undrar hur folk hamnade där de hamnade. Tillexempel på Forex, hur hamnar man på Forex. Vill man skitgärna jobba på Forex eller bara blev det så, och om det nu bara blev så, HUR blev det så? Man kanske är skitintresserad av pengar... Fast då fattar jag inte varför man inte bara blir rik istället för att sitta och räknas Kuna på Forex.

Det sitter en tysk nere i vårat vardagsrum, undra hur han hamnade där... Bil?
Det är Robbans kompis, de har tydligen åkt skidor tillsammans. Han är gammal, jag tycker inte om gamla människor. Utom morfar och kungen. Visst är vår kung sjukt gullig? Hela han är gullig, jag menar hallå? Han har dyslexsi, hur gulligt är inte det?
I alla fall, jag gillar inte gamla människor men tysken nere i vårat vardagsrum verkar helt ok, fast han är kanske inte tillräckligt gammal än.... Ja, trevlig är han i alla fall, fast jag fattar inte riktigt vad han säger. Jag tror det beror på att hans engelska är dålig eller för att jag inte lyssnade på honom...

Nu ska jag tvätta...

Inga kommentarer: