måndag 2 juni 2008

Hej jag är jättetråkig, vad är du?


För fem år sedan...

... Gick jag sista terminen på mellanstadiet och då var jag verkligen ett barn och hade inget som helst krav på mig att bli vuxen. Jag höll på med hästar och jag och min bästa kompis ägnade stora delar av vår fritid att leka häst.


För tre år sedan...

... Gick jag på högstadiet. Jag var en fjortis som klädde sig som en slampa och bönade efter uppmärksamhet. Gjorde i stort sett ingenting förutom att tänka på livet och snacka en jävla massa skit om mina lärare och kompisar med andra lärare (jo faktiskt) och kompisar.


För ett år sedan...

... Gick jag ut mitt första år på gymnasiet och hade en färgspäckad sommar framför mig. Jag hade vuxit sedan högstadiet (tack och lov) och klädde mig bättre.


För tre månader sen...

... Var det Mars månad och jag gjorde väldigt mycket. Höll på mycket med kyrkan, jag gick på konsert (åh vad bra dom var), hängde mycket med Essie och åkte upp till pappa.


Igår...

... Gjorde jag allt och var väldigt trött, idag ska jag göra resten och bli ännu lite tröttare. Jag skrev filosofi :) Och jag firade Lykke.


Imorgon...

... Ska jag göra allt jag inte hann med idag. Vi ska titta på film på teatern om vårt arbetet med Rwanda (jag saknar dom så mycket) Jag ska peppa klassen om att åka till afrika i trean (alla är i och för sig redan pepp) och jag ska redovisa mitt arbete i engelska.


Om en månad...

... Är jag på väg hem efter min otroligt långa resa i Europa och ska antagligen till pappa och sedan vidare till Brantås med Maja och Eli och vi ska festa satan.


Om ett år...

... Är det jag som tar studenten, jag som går på bal, jag som kan köpa öl och cigg lagligt (vilket i och för sig är skit samma eftersom jag varken röker eller dricker öl) och jag som ska ut i världen och uppleva saker...

Inga kommentarer: