söndag 8 juni 2008

We're gonna spoon you and I

Shit alltså, nu är jag sådär trött igen och helt slutkörd. Trots att man borde vara utvilad nu när man haft helgen på sig att ta det lugnt, nej icke.
Jag minns inte så mycket av helgen, kan bero på att den varit lite längre än vad den brukar. Vi var ju lediga på fredag också och visst, det är bara en dag man en dag gör väldigt mycket.

Jag tog årets första dopp i lomma i fredags (?) tillsammans med Essie och Anna. Vi tog bussen (vi plus ALLA andra) och i Lomma träffade vi Daniel och c:o. Sedan badade vi, det var kallt men väldigt skönt. Jag måste köpa ny bikini, min gamla är så tråkig. Plus att jag misstänker att Essie drog sönder underdelen när vi jagade varandra i vattnet i fredags (?).

Anledningen till att jag är så trött ät för att Lykke sov över igår och vi var vakna till fyra (vi såg världens sämsta skräckfilm som hette "When darkness falls", den handlade om en ond tandfé, se den inte!) och steg upp klockan nio för att cykla till kyrkan, jag var så trött att jag höll på att somna under predikan. Som tur var så var det inga barn i kyrkan idag så Lykke och jag slapp att engagera oss, lide najs att få betalt för att sitta på en gudstjänst Efter gudstjänsten skulle Lykke och jag börja jobba med att servera på Rikkes prästvigningsfest, men den skulle antagligen inte börja förrän halv två och klockan var bara 11 så Lykke och jag smög upp på övervåningen i församlingshemmet till kopieringsrummet, bakom kopieringsrummet finns nämligen ett annat rum som kallas oasen. Det är ett ganska litet rum med en massa böcker, ett skrivbord, en soffa och ett bord. Soffan visade sig vara en bäddsoffa så Lykke och jag la oss och sov i en timme innan vi började ställa fram stolar, tallrikar etc. Det var skitskönt att sova där.
I alla fall, så Lykke och jag jobbade som serveringspersonal och allt-i-allo från 12 halv 1 till 6 med små korta pauser. Det enda jag åt under de timmarna var lite förtugg (kex med någon slags röra på?), glass, kakor och LÄSK!!! Shit, jag har inte druckit läsk på månader. Det kändes konstigt...
I alla fall, jag slutade efter sex timmars jobb och 600 spänn rikare och cyklade hem som en person med mycket energi (det hade jag dock inte!) och hade möte med (halva) klassen (och Lykke) om att åka till Rwanda i trean. Vi kom fram till ganska mycket och jag längtar redan tills vi ska dit (i och för sig har vi 0 spänn att åka till Afrika för men DET löser sig). Mötet varade i kanske två timmar och Lykke var den som stack sist, hon var i och för sig inte med på mötet rent formellt men hon hade min cykel som hon skulle lämna hemma hos mig och sedan hade hon inte så mycket annat för sig så hon hängde kvar. Under den här dagen har Lykke och jag fått minst två internskämt till, ganska roliga (äckliga) sådana. Jag gillar det.

Jag längtar till Afrika.

(och tills jag ska färga håret igen, har redan köpt hårfärgningsmedel och jag börjar bli trött på att ha 14 nyanser i mitt hår, det blir så svårt att matcha)

.

Inga kommentarer: