måndag 2 juni 2008

Älg.

Shit, vilken helg. Helt hektisk alltså. I fredags så skulle jag på fest på hemvärdsgården igen. Det var Fellan som fyllde 18. Så ja, där var jag fram till två ungefär då jag och Fredrik gick hem. Påväg hem från hemvärdsgården gick vi längs gatan där vägen går bredvid och snackade skit då Fredrik helt plötsligt utbrister: Titta, det är något som går över gatan!
Och det var det, en gullig liten igelkott. -shit, skyndade dej igelkott!
Sa typ Fredrik. För bakom oss kom en taxi i läskigt hög hastighet. Igelkotten (den idioten) stannade mitt i gatan och Taxibilen körde rakt över den. Jag och Fredrik skrek. För det var ganska äckligt. Det kom ett sånt dovt ljud och sedan ett slags splat-ljud och igelkotten slungades åt sidan en halv meter. När vi gick förbi den var jag tvungen (eftersom jag är jag) att titta på den. Det var ingen vacker syn. Taxin hade verkligen kört rakt över den. Den var helt platt på mitten och, var som var ännu äckligare, var att dens baksida hade spräckts. Alla tarmar och grejer hade runnit ut bakvägen. Det var så äckligt jag fotade det. Jag var tvungen. Det var lixom för äckligt för att låta bli. Sedan tog jag och fredrik en bild på oss med min mobil och skickade den till Simon nere i Afrika. Varför? Varför inte?

Sedan, i lördags, plankade jag, Anna och Essie in på Siesta för att tillbringa natten där. Det var lite kul, förutom att man vattenflaska hade läkt ut i min väska och blött ner min tjocktröja. Inte helt okej. Fast det var ganska kul att hänga där och det var inte alls svårt att planka in, det var ett skitstort hål i staket som man kunde krypa under. Vi blev inte tagna fast på kvällen såg jag och Essie två andra som blivit påkomna, ibland har man tur.
Jag träffade jättemånga människor och nu har jag en kuk ritad på min mage. Det är inte heller helt okej för den är ganska ful (fast kukar är i och för sig inte snygga).

Jag och Essie kom dit utan sprit men på något sätt lyckas jag bli full ändå. Alldeles för full. Jag har lite minnesluckor såhär i efterhand, eller så har jag förträngt det.
Anledningen till att jag blev så full var ju dels för att man blir bjuden på små klunkar hit och dit men det stora anledningen var nog att jag och Essie träffade Mikan och hennes kompisar och så satte vi oss i deras tält och shottade Baccardi. Och som jag tyvärr vet, så klickar inte jag och Baccardi riktigt. Jag blir full.
När jag väl var full så ringde jag till Paul (vilket jag dock inte hade gjort om jag varit nykter), en kille som jag hookade förra året. Oj då, säger jag bara. Visst han var snygg (jag hånglar inte med fula killar) men fan vad tråkig han var, eller snarare dräggig.
Under den tiden då jag hängde med Paul var jag som fullast. Jag minns inte riktigt allt. Det jag minns är att vi satt och rökte vattenpipa i en ring, och det var kvällssol. Sedan hellt plötsligt var det mörkt, fast vi satt fortfarande i en ring och rökte vattenpipa så jag hade nog inte missat så mycket.

Jag blev trött på att sitta still efter ett tag så jag började gå runt och va social. Jag träffade en kille med en skitcool tröja där det stod "ikväll får 107 personer gonorré". När jag såg hans tröja skrek jag typ bara: "Whoaaa, sällskapsresan, Pepes Bodega för faaan". Vi kan tilläga att jag inte var nykter då jag precis hittat en annan spritkälla just för tillfället, så jag var full igen (dock inte lika full längre). I alla fall så sa han typ att det var underbart med någon som äntligen fattade. Efter det så dansade jag, Eli och några andra till musik från en bergsprängare som stod bredvid containrarna.

Jag såg föresten han som hade den coola tröjan på sig senare på kvällen. Vi kom gående från varsitt håll och stannade och pratade. Han skulle tydligen hem. Vi snackade ett tag sedan ringde hans kompis för att kolla var han var. När han la på så sa han igen att han skulle gå. "då ses vi antagligen aldrig mer va?" sa jag "nej" svarade han "kyss med då!" sa jag "okej" sa han... HAHAHA! Lide sjukt, "kyss mej då" haha fan vad rolig jag är när jag är full (för jag kan tillägga att jag aldrig skulle gjort så nykter). Vi kysstes iaf.
Senare drev jag och Essie omkring på området till typ 4 halv 5 på morgonen (vi hittade en kille med en mask på sig som klappade mig med sin hartass och en snubbe som ville sälja sin trasiga stol till oss för 20 spänn och en kille i en sovsäck som tydligen var en larv som Essie "den ädle riddaren" skulle strida emot med sitt plastsvärd) sedan gick vi till stationen och sov på bänkarna där innan vi tog tåget hem vid halv 7 eller nåt. Sedan kom jag hem för att precis hinna sova en timme innan jag skulle till jobbet. Jippi vad trött jag var, och bakfull, jävla baccardi.
Sedan på kvällen vid halv tolv så åkte jag hem till Lykke för att fira hennes 18-årsdag. Det var jag, Lykke, Sophie, Sofie, Sofia, Sara och en tjej som jag inte vet vad hon heter. Vid tolv så grattade vi Lykke och vid 10 över ett tog jag en taxi hem (inte samma taxi som körde över igelkotten, denna var större). Taxichaffisen var värsta mysig. Vi snackade hela vägen och efter ett tag kom det fram att han också var kristen (jag skrek ut det igen som vanligt) och sedan pratade vi lite om det innan han körde fram mig till min dörr. När jag hoppade ur bilen sa han: Ja, lycka till i livet då och Gud välsigne dej.
Liide gulligt. Jag sa detsamma till honom sedan gick jag in, men jag sov inte. Nej jag satt uppe till halv fyra och pluggade. Jag är så död nu. Men nu är jag ätnligen klar med filosoferna :) :) :) :) JIPPI!!!!!!

Jag var utanför Grand idag när Spykens treor var där innan balen. Jag såg Lykke, fan vad fin hon var, sååå snygg. Hon borde alltid gå runt i balklänning och finsmink :)

Jag får kanske MVG i gympa, finally SG tacktacktack

Inga kommentarer: