onsdag 4 juni 2008

Men tack för att man kan lita på dej

PUH! Nu har jag lämnat in allt skolarbete utom en labbrapport. Vilket i och för sig är illa eftersom man måste ha lämnat i en labbrapport för att uppfylla nivån MVG. Höhö, dumt.

Blev kompis med Angel på ansiktsboken idag, så jävla fett xD. Jag hoppas verkligen att vi (=klassen) lyckas komma till Rwanda och hälsa på dom i trean, hade varit så sjukt fett.

Idag när jag kom hem på eftermiddagen så sov jag lite (typ tre timmar) och jag hade världens sjukaste dröm. Okej, kolla, det var såhär; Jag drömde att jag sov i min säng och sedan så vaknade jag (i drömmen) och upptäckte att det låg typ en handduk eller något slags tygstycke bredvid min säng som buktade uppåt, alltså det låg något under det. Fast jag vet inte vad det var för jag vågade inte lyfta på skynket för att se, men jag provade att trycka på skynket och det åkte ner men när man slutade trycka så åkte det upp igen. Okej, det låter kanske inte så läskigt men det var det.
Så i alla fall, dom här tygstycken förföljde mig men de gömde sig så ingen annan såg dom. Alltså, något gömde sig under ett tygstycke som sedan förföljde mig, läskigt? Och inte nog med det, tygstyckena blev fler och dom växte, innan hade det bara varit som en lite bubbla under tygstycket men bubblorna blev större och förföljde mig flera åt gången I en del av drömmen så låg jag och Eli och sov i samma säng, då vaknade jag utav att tygstycket, som nu väst sig så stort som till midjan på mig och dessutom såg ut att ha någon slags människa under då den hade konturer av ett huvud och armar. Jag vaknade i alla fall av att tygstycket stod bredvid sängen och titta på mig och petade på mig, jag blev rädd och gick upp och runt i huset jag var i (inte mitt eget) och försökte låta bli att låtsas om det, men det fortsatte att följa efter mig. Så jag gick och la mig hos Eli igen men på andra sidan om henne och eftersom sängen stod intill väggen så kunde inte tygstycket ställa sig och fortsätta titta på mig. Men då ställde sig tygstycket bredvid Eli och började peta på henne. Eli vaknade (i drömmen) och väckte mig (fast jag var redan vaken, i drömmen) och sa: Mia, jag kan inte sova för det står ett tygstycke bredvid sängen och petar på mig.
Då svarade jag: Okej, men springer ner och lägger oss i den andra sängen.
Varför vi skulle byta säng upptäckte jag när jag tittade ner, för vi låg inte i en säng utan i en taklampa, sängen som vi egentligen skulle sova i låg två meter nedanför oss. Sjukt skumt.
Sedan försökte jag i alla fall prata med någon om problemet med att tygstycken följde efter mig. Så jag gick till min skolan, fast inte Spyken utan min skola var en blandning mellan Siesta och Taizé (bara det). Så jag gick mellan tält inne på en skola som var som ett kloster och försökte få folk som jag kände att fatta. I köket träffade jag snubbe som jag (i verkligheten) träffat på siesta. Jag frågade honom vad han skulle göra om ett tygstycke förföljde honom. Men han hade inte tid att svara, han skulle träffa Adam Tensta...
Så jag fortsatte in i köket fram till skafferiet där jag träffade Hans, en holländare som jag (i verkligheten) träffade i Taizé som jag jobbade i köket med (fortfarande i verkligheten). I verkligheten kan inte Hans tala svenska men i drömmen kunde han, när jag frågade honom när han hade lärt sig svenska svarade han bara: Äsch, jag är ju holländare, jag kan alla språk. (vilket i och för sig nästan är sant då holländare verkar vara sjukt språkintelligenta).
Sedan skulle vi gå hem till Essie, som nu bodde i en helt annan del av väster i Lund, som flyttat till ett JÄTTEstort hus med glasväggar och en jättestor foajé på nedervåningen, det såg lite mer ut som ett lyxhotell än som ett lägenhetshus. Essie bodde högst upp så jag och Hans (och några andra som också skulle till Essie, som jag tydligen kände men inte pratade med) började gå upp för alla trappor samtidigt som vi pratade om mitt problem om tygstycken. ju längre upp vi kom desto räddare blev jag för det var så himla högt upp och eftersom det var glasväggar så såg man ju allt. Så jag fick höjdskräck och superpanik vid sista trappan innan Essies lägenhet. Hans förstod att jag hade höjdskräck och han gav mig ett tips. Jag skulle låtsas att jag inte alls var högt upp utan att husen i själva verket var väldigt nära mig det var bara det att dom egentligen inte var högre än tre centimeter, så om jag ville skulle jag kunna nudda dom eftersom vi inte alls var högt upp, vi var bara omringade av jättesmå hus.
Jag vet inte om det funkar i verkligheten men jag kanske ska prova nästa gång jag får höjdskräck.
Sedan gick vi in till Essie som tog med sig alla på en visningstur i sin nya lägenhet, utom mig eftersom jag redan sett den så jag satte mig i hennes röda soffa. Då såg jag att det stod ett litet tygstycke i form av en människa bakom Tvn och tittade på mig...
Sedan vaknade jag av att Robban bankade på dörren för att det var mat. Jag blev lite skakis av den drömmen. Det är jobbigt att gå runt och känna sig förföljd hela tiden...
Skumt.

"Adam Tensta saijna hans keps, fan vad fett"

Inga kommentarer: