fredag 20 juni 2008

Utmärkt svampsås

Jag var på stan idag med Es och köpte detta underbara halsband för mycket
pengar (ångest). Och jag älskar det redan....

Eftersom klockan är efter tolv så är det tekniskt sett midsommarafton idag. Jag är fruktansvärt trött och jag ska snart gå och lägga mig. Jag måste upp vid 8 imorron... VARFÖR? Det är ju midsommarafton, man kan ju tycka att man borde få sova ut men ICKE!

Jag har suttit uppe nu och pratat med Eva och mamma, eller egentligen var det mest dom som pratade. Alltid när dom dricker vin tillsammans så slutar det med att de pratar om ytterst seriösa grejer. Om livet och livets mening och om att göra misstag och om att vara lycklig och så vidare. Så när jag lämnade matsalsbordet för att gå upp på mitt rum var mitt huvud sprängfyllt utav dessa medelålderskvinnors visdom.

Jag har kommit på vad jag vill bli vad jag blir stor. Jag vill bli ALLT. Jag ska bli allt jag vill bli, det kommer bli svårt men jag ska lyckas och jag har redan börjat slipa på en plan om hur mitt liv ska se ut. Sedan om jag följer den planen, det återstår att se. Men jag ska i alla fall:

1. Vara med i minst en lite större film (Nån nytta måste det ju vara med att gå teaterlinje)

2. Skriva böcker (Jag kan bli en författare på halvtid, skriva när jag får inspiration och tid)

3. Utbildad mig till doktor (Typ...)

4. Bli psykolog.

5. Få nobelpriset i litteratur två gånger. Jag minns att Sten bestämde det åt mig när jag var liten nån gång. Jag frågade Sten vad han tyckte att jag skulle bli när jag blev stor och han sa att jag skulle ta nobelpriset två gånger för det är det inte särskilt många människor som har gjort och jag ska ta priset i litteratur för det var ett så pass flummigt pris som man fick utan direkta skäl om hur man hade vunnit, sa Sten (Typ...)

Nu har jag packat i stort sett allt (eller ja, egentligen har jag bara packat kläder men resten packar jag imorron någon gång mellan halv 12 och 12) och imorron vid halv 1 så åker vi (jag, mamma och Eli och Robban?) till Kattvik för att fira midsommar där. Sedan åker jag och mamma vidare upp till småland till Brantås (saknar, saknar, saknar) och Där är antagligen Calle och morfar och på måndagen kommer Eli, Maja och Kajsa upp. Det ska bli roligt. Sedan den 30:e reser jag ut i Europa. Jag vill helst inte tänka på det (inte mamma heller, hon är mer nervös än jag) efter Europa ska jag vidare till pappa, sedan tillbaka till Brantås och sedan en sväng till Pappasi igen.


nu ska jag äntligen sova...

Jag har halsbränna för att jag är så trött, shit synd om mig....

1 kommentar:

Leo Zelada sa...

Muy interesante tu blog.


Saludos de este poeta en Madrid