onsdag 4 november 2009

Rum och cola

Åååh ååh åhh. Jag ska berätta om min helg :D

I fredags hade jag ju tenta så på torsdagen festade jag inte. Vilken var sjukt surt för ALLA andra festade. Eli festade, Felix festade, till och med mamma festade och kom hem vid 1 lite halvt på örat. Men inte jag, jag var hemma och pluggade, missade en tackfest och ett jobberbjudande. Dessutom hade jag typ världens största förkylningsblåsa på tungan som gjorde asont. På riktigt Det var typ en böld. Självömkan var total. Så total att jag inte kunde plugga. Och det var ju inte mitt fel. Fast jag pluggade ändå rätt mycket. Så mycket så att jag blev snurrig i huvet när jag ställde mej upp och gick. Så tentan på fredagen gick ändå rätt okej. Tror jag. Jag skrev på alla frågor iaf, och jag var typ den sista som lämnade in. Efter tentan åkte jag och träffade Max och kollade på när han städade på Lunds. Det är så givande att se andra jobba när man själv slipper. Men jag hjälpte honom lite på slutet faktiskt. En enorm insats om jag själv får säga det.



Resen av fredagen tillbringade jag med Kristian, vilket var mysigt. Egentligen skulle vi till Hässleholm men det struntade vi i och hade bara allmän myskväll med onyttiga preparat och (o)lagliga substanser. Klockan halv 3 stack jag till Max och köpte mat. Munchies. Vi behövde det. Och att stå i den kön inne på Max var det värsta jag har varit med om. Kändes som det tog 100 år men tog kanske max en kvart. Man tappar typ all tidsuppfattning när man är stenad. Plus att jag blev helt paranoid, fråga mej inte varför. När jag väl kom fram köpte jag typ upp all deras mat kändes det som. Sen cyklade jag hem och så åt Kristian och jag i min säng. Fy fan vad underbart det var. Det var lätt värt åkturen till Max. Vi somnade ungefär vid halv 5. Nästa dag myste vi igen och sen åkte vi till Hässleholm. Där festade vi. Dock var det maskerad och alla utom jag och Kristian visste det vilket blev lite pinsamt. Jag kände mej som en outsider. Vilket var konstigt för jag trodde aldrig att det var JAG som skulle känna mej som den udda i ett hus fullt med killar och tjejer som hade fullt med fejkblod i ansiktet. Men det gjorde jag. Och Kristian också. Så efter ett tag fick vi låna smink av en kompis till Krille så vi kunde se lite "normala" ut(?). Jag fick sminka Kristian som ett skelett. Skitlätt sa jag att det skulle vara. Och jag trodde även att det skulle vara det fram tills jag började sminka. Anledningen till att jag trodde att det skulle vara lätt är för att vi lärde oss, och sminkade oss, som skelett på teatern när vi hade sminkteori. Sen kom jag på att jag inte var med på den lektionen. Då blev det svårare.
Men det blev faktiskt rätt okej. Inte superbra men helt ok och det var kul att göra. Sen när jag skulle sminka mej fick jag slut på ideer så det blev bara lite skuggor och lite ärr och sår lite här och var. När jag kom ut från toaletten (där jag sminkade mej) kände jag mej äntligen lite mer normal (vilket i sej kändes knas) och kunde äntligen släppa loss. Vilket jag gjorde och jag blev jättefull. Jag och Kristian (eller mest jag) drack rom (eller rum som dom säger i Hässleholm, dom har så sjukt rolig dialekt). Med fanta exotic. För vi hade ingen cola. Men jag tyckte att det var rätt gott. Jag menar, fanta är gott. Det hade säkert varit godare med cola men, tja vi hade ju inte det.

Sen träffade jag en massa trevliga tjejer där de flesta var yngre än mej och jag kände mej gammal. Eller jag träffade två tjejer i min ålder. Alla andra var typ 92:or och jag fick panik. Anledningen till att det var unga tjejer där var för att killen som den festen's lillasyster var där med sina kompisar. Så jag umgicks lite med festens tjejer men mest var jag med Kristian. Vi satt ute på verandan och blazade tillsammans med hans kompisar.
Sen bar det av till grottan. Festen var i Tykarpsgrottan vilket var sjukt coolt. Inne i grottan fanns men massa lampor som lyste upp de gångar man kunde gå. På sidorna var det avspärrat så att man inte skulle gå vilse i grottan. Det var ändå lite lockande att gå in där.
Mitt i grottan var det lite större så där fanns ett dansgolv med en dj och en massa bord på sidorna. Någonstans där la jag min jacka.
Sedan dansade jag.
Och umgicks med folk.
Sedan blev jag aspackad och hög. Det är inte en bra blandning. Att jag inte lär mej att låta bli...
Jag och Kristian åkte hem rätt tidigt(?). Men från Höör fick vi åka buss eftersom tågen slutat gå pga banarbete eller nått. Inte kul att åka buss när man var så påverkad som jag var. Ville bara dö. Trodde ett tag att jag skulle kräkas men jag lyckades hålla mej. Det var bara den där dumma busschaffisen som skulle bromsa och gasa hela tiden. Idiot.
Sen när vi kom hem till Lund svängde vi inom BK och köpte munchies. Jag köpte en massa pommes frites och en massa läsk. Sjukt najs :)
Sen gick vi hem, åt upp allting och bara däckade. På söndagen var det ganska så svårt att ta sig upp och bege sig till kyrkan. Så fort jag kom hem igen så somnade jag.
Det var min helg. På söndagen hände inte så mycket. Men fy fan vilken sunkhelg det har varit. Det har varit underbart men jag har minst gått upp 4 kg.
Allt prat om mat gör mej hungrig. Igen.
Ska nog gå och äta något.

Inga kommentarer: