onsdag 4 november 2009

Det snöar

Jag har inte skrivit på länge. Och det är kanske för att jag inte haft så mycket att säga.

Det snöade när jag skulle hem från föreläsningen idag. Jag blev så himla glad. För, om sanningen ska fram, har jag haft mysiga julkänslor sen början av oktober och jag längtar längtat till tusen efter vår käraste högtid julen. Jag älskar julen för jag blir så glad, nostalgisk och sjukt lycklig av den. Alla förberedelserna innan, allt pynt, alla lukter, all musik och allt som händer i sammband med den. Och nu är julen på G. Jag känner det inom mej. Jag känner mej nämligen väldigt mysig. Typ som en gammal förvirrad gubbe. Jag vill sätta på min mest töntiga julskiva där Carola sjunger alla låtar med sin stammande stämma och avslutar varje ord med ett kort h-ljud ("jul-h, jul-h, strålande jul-h") och krypa upp i soffan eller framför brasan i biblioteket och dricka lussete med mjölk. Känner ni det? Det är påväg. Dock ska jag vänta med att göra allt detta till åtminstone sista veckan i november för då är det första advent. AAAHHH då är det första advent :D:D Jag riktigt längtar tills julpyntet kommer fram. Jag undrar vad det blir för julkalender i år. Jag hoppas den blir bra. Antagligen blir den inte det eftersom alla julkalendrar de typ senaste 8 åren har varit bajs.
Förra årets var sådär men den var ju inte julig vilket gjorde mej sjukt besviken. Allting var ju grått. Det var ju inte snö någonstans. Om årets julkalender är bajs ska jag antingen försöka hitta "jul i Kapernaum" på biblioteket och titta på den eller leta fram "Mysteriet på Greveholm" som vi har någonstans här hemma på VHS. Då är det banneijävlarhavet Jul :) (med stort J).

Jag har också föresten köpt gymkort på Friskis och Svettis idag. Ett halvårskort. Jag är lite hurtig som enbart har ett gymkort. Snart ska jag bli ännu hurtigare genom att använda det också.
Jag har föresten kommit på ett nytt projekt som jag ska genomföra på min fritid. Jag ska sova i alla rum i mitt hus. I vartenda rum ska jag åtminstone ha tagit en tupplur en gång. Fast jag har inte bestämt mej och jag ska nollställa mej och börja ifrån början i alla rum eller om jag ska köra och räkna med dom rummen jag redan sovit i men jag tror liksom inte att det blir någon riktigt match då.
Jag menar jag har redan sovit i Elis rum, mitt rum, Calles rum, Mamma och Robbans rum, kontoret, köket, vardagsrummet här nere och allrummet däruppe. Det är redan rätt många av våra rum så om jag räknar dom så är liksom halva jobbet redan gjort och då känns det olönt. För om jag ränkar med dom har jag bara hallen, Robbans arbetsrum, matsalen (egentligen är det ju samma rum som vardagsrummet men jag vill ju sova i matsalsdelen av rummet också), Felix rum och alla badrummen och toaletterna kvar som jag inte har sovit i. Då är det ingen sport.
Shit, nu när jag kollar så har jag verkligen redan sovit i typ alla rum i det här huset. Jag måste vara typ världens tröttaste person.
Aja, vi nollställer.

Nu ska jag skriva brev till Lykke, har redan börjat men det är svårt att få klart eftersom allt annat kommer ivägen för mej hela tiden, och laga köttsoppa ska jag med göra :)

Inga kommentarer: