lördag 7 november 2009

Paranormal Activity

Sitter här och äter en andra frukost, som är en kopp lussete. Egentligen tänkte jag vänta med att börja dricka det teet till jul eftersom det är ett juligt te men det är så gott att jag inte kan låta bli.

Inatt somnade jag fruktansvärt sent. Klockan 6 kanske. Jag var hemma hos Kristian och vi såg på film. Paranormal activity. Jag har velat se den aslänge för den verkade vara väldigt, väldigt bra. Och det var den. Underbart bra. Vi såg den igår i Kristian soffa tillsammans med typ 2 kg godis som vi åt max en fjärdedel av.
Filmen var jätteläskig och sjukt bra gjord. Det var en one of a kind film. Jag har inte sett något liknande tidigare. Jag vill inte gå in på för mycket vad den handlar om eftersom man lätt förstör den. Men se den!!! Den hade verkligen allt som en bra skräckfilm ska ha och lyckades undvika de dåliga fällorna alla skräckfilmer oftast trampar i, typ att alla skräckfilmer har så dåliga och överdrivna slut att man slutar vara rädd när det är typ 20 minuter kvar av filmen. Denna filmen kändes så äkta och skådespelarna var sjukt bra. Och den blev som sagt inte sådär överdrivet löjlig som de flesta skräckfilmer blir mot slutet. Typ att man jagar/blir jagad av ett trehövdat monster som man ska döda och som man till slut skjuter med ett skott. Denna filmen byggde på överraskningsmoment och de lyckades hålla den stämningen genom hela filmen. Alltså den stämningen när man vet att någonting är här men man vet inte vad eller var och man vet att den ser en men man själv ser inte den. Ni vet innan det trehövdade monstret dyker upp. Den stämningen fanns där hela tiden. Och slutet var ändå väldigt bra för att vara skräckfilmsslut.
Jag ska lätt se den igen. Minst fyra gånger till :D

En scen från slutet av filmen, så fruktansvärt bra.
Jag tror jag är kär, i en film.

Inga kommentarer: