tisdag 17 november 2009

Mycket bättre för magen

Jag är en ganska så dålig människa. Eller egentligen, är jag verkligen det? Så, jag sket i dagens föreläsning för jag var trött. Jag börjar bli sjuk på riktigt vilket suger för jag kan inte träna och jag panikar eftersom det känns som att jag aldrig kommer igång med träningen. Men jag ska följa med Robban till gymmet imorron och ta det lugnt. Annars kommer det ju aldrig att bli av.

Så, jag struntade i en föreläsning. Egentligen är det ingen big deal men just på denna delkursen håller vi på med något ytterst svårt och jag vet faktiskt inte ens riktigt vad det är vi håller på med. Så det var kanske lite dumt. Men å andra sidan, universitetet är frivilligt. Så jag ska dränka i min ångest i te. Sen ska jag ta en huvudvärkdtablett, eller kanske. Drar mej lite för det här med tabletter, inte bra för magen. Kanske ska smeta lite zon i pannan istället. Not.

Jag har kommit på att jag absolut inte vill plugga nästa termin. Så länge jag inte kommer in på sociologikursen, vilket jag nog inte gör. Så nästa termin vill jag ha studentleg, jobba och sen vill jag bort härifrån. Mest bara för att det just nu känns som att jag står och trampar. Jag kommer aldrig komma vidare och utvecklas om jag stannar kvar här, känns det som. Det kommer sluta med att jag bor hemma tills jag är 25. Vilket skulle vara pinsamt. Eller en sak om man varit ute och rest och sen måste flytta hem tillfälligt. Men då måste man ju varit ute och rest också.
Varför känner jag mej tjock?

Inga kommentarer: