måndag 16 november 2009

Pöh pöh pöh

Ojojoj vad duktig jag är. Idag steg jag upp 7 igen och åkte iväg till gymmet med Robban och tränade. Vi tränar båda på Friskis och Svettis. Vilket är lite loserstatus på mej men va fan. Egentligen skulle ju jag, som alla andra studenter, träna på Gerdahallen. Men det är ju just det. Att alla (läs: ALLA) studenter tränar på gerdahallen. Det positiva med Gerdahallen som jag har förstått är att de har många olika sorters pass och studentrabatt. Det negativa med Gerdahallen är att man inte kan komma dit och vara ful, och man kan inte heller gå och träna utan att träffa säkert 10 personer som man känner.
Det Positiva med Friskis är att man kan få vara ful och själv när man tränar. Och det vägde upp. Jag kan betala några hundralappar till om jag försäkrar (vilket det iofs inte gör) att jag slipper springa på förra veckans hook på gymmet när jag är röd och svettig. Nu hookar jag iofs inte runt så mycket men man vet ju aldrig. Risken att jag skulle springa på någon jag känner är iaf inte så stor.
Alltså kan jag gå till gymmet i mina fula träningskläder, osminkad med äckligt hår och ta i så mycket jag kan så att jag blir röd (och vit, lite flammig sådär) och svettig utan att bry mej.
Idag när Robban och jag kom dit var jag yngst på stället, sen kom en kille som jag skulle gissa var typ 28 bast och sen kom Robban. Robban var alltså tredje yngst. Det kanske säger lite om vilket sorts folk det är som tränar där.
Därför tränar jag på friskis.

Idag, mitt i natten händer världens bästa sak :)

Nu ska jag äta frulle och sen stickish till skolish.

Inga kommentarer: