söndag 29 november 2009

När juldagsmorgon glimmar...

Åååhhh. Sitter och lyssnar på julmusik och julpyntar för fullt. Eller mamma pyntar mest. Jag har gjort några få insatser. Hängt upp en grön boll med en massa ljus i i fönstret vid tv:n.
Katten Haddock (som den svarta kattungen numera heter, och inte bara katt) sover i en skokartong på bordet. Han är så söt att jag vill äta upp honom. Men jag är för mätt för det. Dessutom sover han så sött.

Jag vill flytta hemmifrån. Ojoj vad jag vill det. Hittar perfekta lägenheter hela tiden. Men eftersom fler än jag ser hur perfekta dom är stiger ofta budgivningen men säkert en halv miljon. Bajs im telling ya!

Jag har suttit hemma hela helgen förutom torsdagen (som räknas som helg) då jag gick på tackfest och skakade rumpa. Nu känner jag mej ful. För jag har ätit mycket. Tror jag ska gömma mej i min garderob tills på tisdag. Eller, egentligen ska jag gömma mej tills på fredag klockan 08.00 då jag har min sista tenta för terminen (sen har jag resttenta i januari men whatever). Dock räknar jag nästa kallt med att få underkänt. Men jag tänker fanimej försöka iaf. Bara för att jag inte fattar någonting (för det gör jag verkligen inte - jag fattar NADA) så betyder inte det att jag ska ge upp. Jag ska inte bete mej som vi västerläningar har en tendens att göra enligt min sociologilärare. Nämligen att vi ger upp så fort vi får motgång. Det stämmer läskigt bra, på alla jag känner.
Så därför ska jag plugga skiten ur mej tills på fredag. Sen ska jag FESTA!! TJM på fredag :D

1 kommentar:

mikaelala sa...

åååh sötaste namnet (på sötaste katten)! YES nu jevlar ska du plugga så att du fejlar med en poäng, sen ska vi PARTAJA! wiiie!