lördag 28 mars 2009

Släcker du?

Var med Petra i Malmö tidigare idag. Vi kollade på balskor. Petra hittade sina drömskor, för 1300... Men dom var värda det kan jag säga. För fy tusan vad dom var snygga. Jag hittade också ett par skitsnygga skor, som verkligen hade passat till min klänning och typ såg ut så som jag tänkt mig att min skor skulle se ut. Dom kostade 1700 och fanns inte i min storlek... Fan också...
Men jag hade kul med Petra iaf, den kvinnan är inte att leka med och jag tycker fruktansvärt mycket om henne och hon är så väldigt rolig... Nu är jag dock mätt.

Sitter just nu vid Robbans supercoola Mac och skriver. Jag och Johanna har precis avslutat en lång projektarbetstid. Vi har kommit jättelångt och snart är vår Taizéfilm klar. Den kommer bli ungefär en halvtimme.
Men jag vet inte om jag kommer visa den för så många. Iaf inte alla taizéfan därute. Jag menar, Taizé betyder så himla mycket för väldigt många människor och det har varit ganska svårt att framställa Taizé rättvisa, frågan är om det går alls.
Men ja, filmen är rätt bra, vi har verkligen gjort vårt bästa Johanna och jag. Jag är nöjd iaf. Även fast den inte är klar än. Antagligen kommer det krångla som fan in i det sista med min vanliga tur. Det kommer kanske inte bli någon film. Nästa gång jag öppnar mappen för att redigera så kommer den vara tom. Då kommer jag bli arg...

Ikväll är det earth hour, och min familj satsar stenhårt. Robban kommer stäng av alla sina datorer, det gör han ALDRIG annars. Ingenting kommer vara på,hoppas jag iaf. Jag tror till och med att jag ska försöka övertala mamma att stänga av huvudströmmen så att ingen utav mina luriga syskon kan fuska. Misstänker lite att Calle säkert skulle kunna smita iväg för att spela datorspel...

Anledningen till att jag är så pepp på att släcka är ju dels för att det är bra för miljön, dte är ett statment liksom. Och om alla (eller iaf typ alla) släcker en timme ikväll så visar det ju att folk har reagerat och faktiskt tänker på framtiden och är villig att göra något åt det. Låta jorden vila.
Sedan misstänker jag att det kommer vara supermediastorm om detta dagen efter. Typ "såhär mycket kilowatt sparade vi in" och typ "såhär många procent släckte igår" och kanske om vi har tur "jorden är räddad" :D Det hade varit fett...
Och då vill man ju gärna vara en del av det. Finnas i den gemenskapen som släckte ljusen i en timme och bidrog till ett bättre klimat, jag vill vara med och rädda jorden :)

Inga kommentarer: