tisdag 24 mars 2009

Gnäll gnäll gnäll

Vissa saker ger mig ångest, så jag låter bli att tänka på dom.

Seriöst, jag har en fråga. Vad är grejen med Petra Mede? Jag är veeerkligen nyfiken på vad som är så fantastiskt med henne för jag fattar då verkligen inte vad det är.
Hon är med i parlamentet, och var värd för melodifestivalen i år.
I och för sig, för att vara värd för melodifestivalen krävs inte så mycket. Det enda du behöver kunna är att läsa upp vad du ska säga från fusklappar. Och melodifestivalen hade sitt bäst före-datum år 1982. Det spelar ju också roll när man ska bestämma vem som ska vara värd för programmet. Erkänn att statusen och kvaliténmelodifestival-värdar har sjunkit hastigt med åren, jävligt hastigt.
Fast i och för sig, jag har inte sett ett skit av melodifestivalen i år så jag kanske inte ska säga något om det.
Men jag har sett Petra Mede in action och hon är INTE rolig, INTE särskilt karismatisk. INTE speciellt snygg och INTE särskilt speciell över huvud taget.
Varför fick hon vara med i parlamentet?
Antagligen för att det var brist på kvinnor och för att det RIKTIGA kvinnliga komikerna inte var anträffbara.
Men att ha med Petra Mede gör ju bara att parlamentet sjunker ännu mer. Inte kul...

Nej, nu måste jag plugga.

Inga kommentarer: