torsdag 9 oktober 2008

Please, slow down the hurricane

Petra har precis gått. Hon var är och såg på film tillsammans med mej. "Swimming pool" (regisserad av Francios Ozon) hette den (filmen alltså) och det var Kajsa som tipsade oss om filmen. Hon sa att den sög, Fredrik (som tydligen också sett den) tycket också att den var konstig. Fransk mjukporr sa han :P Eller om det var Kajsa... Skitsamma.
Jag var inte helt pepp på att se filmen, mest för att Halvfranska/halvamerikanska filmer ofta bara är sådär... njaaa...
Men jag tyckte den var skitbra. Efter att den var slut satt både jag och Petra och ingen av oss fattade någonting. Finns Julie på riktigt? Vem mördade Frank? Och vem i helvete var den där lilla ungen som såg ut som en rumpnisse? Fast även om frågorna är många, erkänn att den låter skitbra :)
Efter filmen satt jag och Petra i min säng och pratade om det mesta, typ skit. Och oh, vad den kvinnan kan få mej att skratta. Nu har jag ont i magen av allt skratt... Hon är rolig och jag tycker om henne (mest bara för att hon är gay som jag).

Var i Malmö och tränade idag (det var jättekul) och på vägen hem på bussen stötte jag på min plastbrors sambo. Det var trevligt, vi satt och pratade hela bussresan och sedan bjöd hon upp mej till deras lilla lägenhet för att dricka te. Deras lägenhet är mysig men lite studentig och lite hippie. Jag tyckte om den men jag tror att Marie och Oskar är lite trötta på det studentliv som jag inte ens har upplevt än... Men vi satt i deras säng och drack te och tittade på Cops. Sedan var jag tvungen att sticka. Men gott te var det banne mej :)

Nu ska jag duscha...

Inga kommentarer: