måndag 14 april 2008

Way to much of everything

Så har det gått alldeles för lång tid igen sen förra gången jag skrev här. Jag känner lite palla på det va...

Jag är hemma nu, börjar inte för än halv ett igen och då har jag kulturhistoria eller med andra ord "fy fan vilket tråkigt fittämne". Kulturhistoria förkortas kuhi. Alltså blir det kutti efter ett tag och vem kan ta ett ämne seriöst som förkortas kutti...(?)

Jag var på förläsning idag om organdonation. Jag höll på att somna. Inte för att det var tråkigt, nej det var skitintressant men jag var så fruktansvärt trött... Jag måste börja sova mer på kvällarna och ,mindre på dagarna, därför tänker jag inte gå och lägga mej och sova en stund nu innan jag börjar, även om jag har en jävla lust...

Pappa var här igår. Han är nere i Lund för tillfället för att gå på utbildning och hälsa på släkten. Han och Ann-sofie var och tömde farfars lägenhet nu. Den ska säljas. Jag hade tänkt föreslå att dom skulle kunna ge den till mej men jag hittade inte rätt läge lixom... det få la va...
Så i alla fall, pappa var här igår och vi skulle gå på bio och äta på restaurang Vi på "medde" som Elinor gulligt nog kallar det. Och OJ vad mätt jag blev!!
Sedan såg vi på bio. Superhero, den var lagom b och mysig att titta på. Jag tycker om min pappa, fast hade jag träffat honom oftare så, dvs om han hade bott här nere hade jag säkert stört mej skitmycket på honom och bara tyckt att han varit jobbig. Nu saknar jag honom istället, det är bättre för då blir man gladare när man träffas (tankar från en 3åring?)
Egentligen skulle vi ha sömdags middag med morfar och Sten&Sara (förkortas SS) men vi va med pappa istället. Plus att Rut hade varit ledsen så SS hade varit tvungna att åka hem jättetidigt.

Ja, just det. Förra d-dagen var jag och Johanna på stadsbiblioteket för att få hjälp att mattesnubben (numera heter han även det på min mobil). Jag kan inte säga att jag lärde mej särskilt mycket. Fast han var ganska rolig att prata med. Med andra ord extrem. Han var väldigt kristen om man säger så. När jag frågade honom om han svor så börja han recitera Matteusevangeliets syn på supandet "du ska icke berusa dig på vin utan berusa dej på Anden" (vet inte om det verkligen är Matteus, bara gissar). Ja, det är väl ganska coolt om en person kan citera en massa bibelord men det är ju när man tar ut stycken från bibeln och tar ut det ur sitt sammanhang som det blir missförstånd om vad Gud menar. Shit, jag låter seriös, men jag tror att det flesta vet vad jag menar. Som det där med Åke Green (eller vad han nu hette), den där homofoben. Han säger att homosexualitet är skam men han kan ju komma tillbaka när han läst HELA bibeln (ska komma från mej som max läst 15 verser). Det spekuleras faktiskt om att Jesus och Johannes hade en "nära relation" till varandra som Dan mycket fint uttryckte sig...
Shit, läste precis på en bibelsajt att det även spekuleras i att Jesus och Johannes var kusiner. Varför denna incest? Jag ska sluta diskutera bibeln innan jag snackar ner mej alldeles för långt till något jag inte kan ta mej ur...
Det jag ville säga var, att den här mattesnubben inte lärde mej något om matte (inte särskilt mycket iaf), man att han var ganska rolig att diskutera med, tror jag. Eller nej, han var inte särskilt rolig att diskutera med heller. Skit samma, glöm det bara...

Jag måste sluta diskutera saker som jag inte har någon aning om... Som bibeln, jag kanske borde läsa den som en god kristen människa. Problemet är ju bara att den är så tjock. Jaja, nu ska jag gå ner och lägga mej på soffan och slappa innan jag beger mej tillbaka till skolan/kuttin. Bajs på självdisciplinen

.

Inga kommentarer: