söndag 28 december 2008

Allt rött blir blått! Dumma telenor!

Chockad

Okej. Det var en helt vanlig dag på stan igår. Jag och mamma hanlade på mellandagsrean och jag fick äntligen en stor varm jacka som jag verkligen behövde. Jag träffade släktingar påväg till stan, det var trevligt.
Just nu sitter jag och äter upp Elis choklad :D

Iaf, jag och mamma skulle snabbt svänga förbi telenorbutiken och kolla när mitt abonnemang (hur nu det stavas?) går ut och ifall vi eventuellt måste förnya det. Vi går in dit, blir tagna med storm och en kvart senare kommer jag ut med ny mobil, nytt nummer, nytt abonnemang och ny person som betalar räkningarna... Jag!

AAHHH! Hur i helvete gick det där till? Ingen aning. Det är fan livsfarligt att gå in i försäljarbutiker. Jag hinner knappt säga nej förän jag har gått med på något nytt konstigt avtal. WTF liksom?!! Jag vill inte betala mina egna räkningar, varför måste jag göra det? Okej, jag har fyllt 18 och börjar väl bli vuxen med det var inte riktigt detta jag tänkte mig när jag fyllde myndig. Jag tänkte att jag skulle kunna pierca mig själv utan att mamma la sig i och kunna dricka mig lagligt full på de flesta krogar utan att vara orolig för att inte bli insläppt på nästa. Varför måste jag göra allt det tråkiga för?
Bara ett sådan resonemang som det över bevisar ju att jag knappast kan vara över 18 rent mentalt. Snarare typ 12. Då ska jag väl inte behöva betala räkningar? Man kan ju inte tvinga en tolvåring till att betala räkningar, jag vet inte ens hur man gör. Nej jag tycker att mamma kan fortsätta betala min räkning fram tills jag är 25. 31? 48? 62?
Så nu har jag nytt mobilnummer. Men jag har fortfarande kvar det gamla eftersom vi inte kan säga upp abonnemanget förens i April. Så jag kommer behöva betala två räkningar fram tills Juni (två månaders uppsägningstid), sa jag att jag känner mig lurad? Varför ger försäljarjävlen mig en ny telefon nu när jag ändå måste ha kvar den gamla ett halvår till? BLÖH!
Men om man nu ska se det från den ljusa sidan har jag lite tid på att seprarera mig ifrån mitt gamla nummer och börja vänja mig vid det nya. Och långsamt byta från det ena numret till det andra. Känns bra.

Så folk, mitt nya nummer är 0734199010
Ett väldigt bra nummer egentligen.
Men jag kommer finnas på det gamla ett tag till eftersom jag är en långsam person. 0734297104
Känn dej fri att använda vilket du vill. Dock kommer det vara mest troligt att jag svarar på det gamla mer ofta än vad jag kommer svara på det nya. Jag planerar att vara konservativ fram till nyår och sedan byta och svarar oftare på det nya numret än på det gamla. Känns bra, jag har iallafall en plan. Trots att jag blev lurad.


Försäljarjävel!!!



Detta är då min nya mobil, rätt mycket snyggare än min gamla. Något att vara nöjd över iaf...

1 kommentar:

Lajki sa...

Haha, älskade du! Visste du inte att alla som jobbar på telenor har sålt sina själar till djävulen för att kunna sälja skit till alla som kliver in genom deras dörrar? ^_^

Och jag vet precis hur det känns att behöva betala räkningar. Vill nästa omyndigförklaras tills jag pensioneras. Jag ska fan aldrig bli vuxen.