fredag 4 september 2009

Everybody move

OMFG! :D

Klockan är typ asmycket och jag ska upp om några timmar (föreläsning klockan 10) och jag är egentligen rätt trött men jag ska vara vaken ett litet tag till. Jag sitter och äter fil vid matsalsbordet. Mammas bärbara dator står här. Egentligen får vi inte använda den men just nu känns det onödigt att starta min egen. Anledningen till att jag är uppe såhär sent trots att jag ska på föreläsning 'snart' är att jag har jobbat på Lunds nation för första gången. OH YEAH!
Det var askuuul. Typ det roligaste jag har gjort. Dock har jag ungefär samma känsla nu som man har när man varit på festival i några dagar. Det känns som att jag har en hinna av smuts och svett klistrad över hela mitt jag. Och jag har så in i helvete ont i fötterna, mina tår är såriga och såren svider lite för det har antagligen kommit alkohol in i dom, såren alltså.
Äcklar jag dej? Bra.
Mina jeans som jag hade på mig var dessutom blöta upp till över anklarna och mina skor ska vi inte ens tala om. Jag tror inte jag vill använda dom igen.
Men, det var värt det. Jag hade jävligt roligt. Och jag gjorde inte bort mej så himla mycket, med tanke på att det var första gången så borde det ju ske några missar men det var ändå rätt okej. Jag fuckade iaf inte upp allt så att de andra blev sura på mej, tror jag.
Jag kom dit redan halv 6, och trodde att jag var as-sen, vilket jag egentligen var men jag glömde bort den akademiska kvarten. Så jag kom in och flåsade som ett djur och var röd i ansiktet, på penthouse där det stod en massa folk som jag aldrig träffat innan som mest chillade. Det visade sej att de hade tagit lite fel på tiden så vi skulle egentligen inte samlas förrän en timme senare. Och där stod jag helt uppe i varv. Hade lite svårt att dämpa min andning.
Men det var sjukt trevligt att hänga på Lunds och jag lärda känna en sjukt trevlig tjej som hette Emma. Och när klockan närmade sej för en genomgång så visade det sig att kassaapparterna (som var det jag hade oroat mej mest för) inte alls var krångliga
Så, jobbet gick fint. Jag stod i entrén, plockade disk och stod i baren. Allt var kul. Fast det var roligast att stå i baren. Det var kul att stå i entrén också och stämpla folk men jag råkade ha sönder stämpeln Eller jag hade inte sönder den, men den råkade gå sönder när jag höll i den. Men jag lagade den provisoriskt Efteråt så städade vi, och trots att jag hatar städning så fann jag det ändå meditativt att städa för jag torkade golven. Och då finns det liksom ett slut. A light in the end of the tunnel. Eftersom man kan se ungefär hur mycket man har kvar av jobbet.

Jag slutade jobba typ 4 kanske. Eller jag slutade egentligen tidigare men jag dröjde kvar lite. Kristian vaknade ungefär samtidigt hemma hos mej (han smsade mej). Jag tyckte lite synd om honom. Men det var ju bra att han fick sova. När jag kom hem gick jag upp och la mej hos honom i sängen ett tag, eftersom han fortfarande låg där. Men han har gått nu. Jag sitter uppe och väntar på Eli, som jobbar på ÖGs ikväll. Tänkte sova hos henne. Hon är ledig imorgon den jävlen.

Inga kommentarer: