onsdag 7 maj 2008

Johanna kramar mig bakifrån(?)

Jag är hemma igen och jag vet inte varför. varför är jag hemma igen?
Tillbaka från Taizé. Bort igen, försvunnen lixom.
Taizé var underbart. Många svenskar och JÄTTEMÅNGA holländare.
Nu de senaste dagarna sitter jag som på nålar och väntar på att email-adresserna ska komma. Det tar för lång tid.
Jag längtar tillbaka, hela tiden. För även om jag hade all tid i världen så hann jag inte med allt jag ville, så är det alltid. Men just nu känns det enda som att jag hann med det viktigaste.
Nu längtar jag till juli. Då ska jag ut på Interrail tillsammans med Es och Petra. Vi, eller ja, dom har planerat om resan. Det var bra för som det såg ut innan så skulle vi resa till alla ställen som fanns på kartan i hela Europa. Vilket vi inte hade hunnit.
Men jag har kommit på att vi ska till Holland, lätt att vi ska till Holland. Kom igen, det finns holländare där.
Jag sitter nere på Södra nu och skriver, min lärare är en fitta, jag orkar inte med henne. Måste skolan vara såhär jobbigt?
Ha, det tänker jag inte gå med på alls.

Inga kommentarer: