lördag 15 november 2008

Låt den mätte komma in

Åh! Vad klockan är mycket. Jag är skittrött...
Idag var Jag, Petra och Essie och såg "låt den rätte (mätte) komma in". Jag har faktiskt läst boken (och jag gjorde det innan alla andra läste den och den blev värsta sellout) och jag tyckte inte att den var särskilt bra. Jag skulle inte säga dålig (fast jag vill gärna) för då skulle jag bara behöva förklara mig och palla det. Filmen var sämre än boken men jag skulle inte säga dålig där heller (men se den inte, inte värt det). Men jag var på ett rätt bra humör så då blev filmen helt okej. Hade jag varit på fel humör hade filmen blivit asdålig... Egentligen ville vi se Tropic Thunder men den hade slutat gå (jag och Petra blev lessen) och det andra alternativet vi hade var Patrik 1.5, vilket i och för sig verkar vara rätt mysig men jag var inte på skarsgårds-humör. Så det blev en rätt mysig kväll. "låt den rätte (mätte) komma in" var väl rätt fet, framförallt i slutet då huvudet lossnade (sjukt b).

Men vad som var mindre B var att igår (eller i förgår beroende på hur man ser det eftersom klockan är efter 12 på natten) så såg jag tågluff-filmen för första gången och jag måste bara säga till Petras fördel att FY FAN VAD FETT DEN VAR! Och jag måste säga till min nackdel att FY FAN VAD FUL JAG VAR! Men det kunde varit värre. Jag kunde ha tittat i kors. Det bästa är sista scenen då jag dampar på essie. Ibland är jag väldigt charmig om jag får säga det själv. Som min mamma brukar säga (vilket är lite pinsamt) att: Ingen kan motstå mig när jag vänder den sidan till.
Oh, rätt!

Mitt klassfoto kom från någon dag sen. Jag ser ganska dum ut för jag står lite ihopkrumpen sådär. Inte dålig hållning men lite tafatt. Men det kunde varit värre. Jag kunde ha tittat kors.
Nu ska jag banne mig sova!

Inga kommentarer: