måndag 3 november 2008

Joh 20:29

Jag är tillbaka från Taizé. Fylld med symboler, bibelcitat och internskämt. Känns bra.
Men förra gången var bättre. Fast första gången är alltid bäst förutom när det gäller mellan lakanen...

Johanna är en väldigt bra resekamrat, om än lite hysterisk. Men hon är söt och det var trevligt att vara i Taizé med henne. Det som var synd var dock att Taizéandan infann sig försent hos mig så därför sög det lite att åka hem. Fast det var också å andra sidan lite skönt. Jag var ju inte bara där för min egen skull, jag skulle ju filma. Och filmen kom alltid i första hand och det är jobbigt att tänka på en videokamera 24/7. Jag har fått ett antal tillsägelser i kyrkan över att man inte får filma där. Förlåt, bröder, och jag menar det verkligen. Jag ska ju tillbaka dit snart, men utan filmkamera.

Jag slösade ungefär 50 euro på halsband, vilket är en duktig bedrift från min sida då halsbanden är ganska billiga. Jag köpte även skivor och snart kommer det förhoppningsvis dimpa ner ett vykort i lite olika folks brevlådor. Känns fett. Och filmen blev nog ganska bra, eller det vet jag inte. Eftersom den enda film vi har just nu är typ flera timmars oklippt material. Men vad gör man. Det finns ändå ganska ballt material där. Bland annat när broder Johan sjunger sin favoritpsalm (Herregud vad kristet att tycka att just det är "ballt material"). Men OH! Vad han är söt...

Nu ska jag plugga franska. Man kan ju tycka att jag skulle ha blivit bättre på franska när jag varit i Frankrike i en vecka. Jag kan säga att så är icke fallet...

Hej då Taizé

Inga kommentarer: