måndag 17 november 2008

Hellre en borgarfitta än en söderjävel

Ibland retar jag upp mig själv medvetet bara för att det är så skönt att vara arg på någon. Nu har jag gjort det. Jag sitter och läser gamla artiklar om husockupanterna i Lund. När jag läser artiklar om det blir jag arg. Men mest sitter jag och skrattar åt dom där ockupanterna. Jag tycker nämligen att dom är dumma i huvudet (Lykke förlåt, ta inte åt dej, jag menar inte att dissa din bror). Först så går de in i ett hus som inte ens är deras, sedan är kommunen (som äger huset) snälla nog att låta dom bo kvar en tid och sedan när kommunen bestämmer sig för att riva huset (som kommunen äger) för att det inte anses vara i bra skick nog för att stå kvar. Då blir husockupanterna sura. Fatta, dom blir sura?!! Hur kan dom bli sura? Det var ju inte ens deras hus! De hade ingen rätt att vara där alls, de hade gjort olaga intrång i ett hus som inte var deras, de har fått (snyltat) el gratis från kommunen och de hade inte betalat någonting för att få vara i huset. Och dom blir sura?!?! HAHA! De ska bara vara tacksamma att de fick vara kvar där överhuvudtaget ifrån början. Det var ju inte ens deras hus. AH! Nu blir jag arg. För korkade människor gör mej arg.
Visst, jag kan hålla med om att polisen och kommunen kunde ha skött det hela snyggare med rivningen och allt det där men eftersom det var kommunens hus så får dom faktiskt göra vad de vill med det. Huset var ju inte i bra skick nog att stå kvar. Det var ju därför det var tomt ifrån början. För att det var för gammalt/trasigt/för dåligt skick.
AHH! Sådana personer har ju noll respekt för andra. Och sedan, efter rivningen, uttalar sig en utav dom i pressen (inga namn) "Jag är hemlös igen"... Jaha, bull läge. Vad sägs som att skaffa sej ett jobb, ta tag i ditt liv, börja ta ansvar för dina handlingar och VÄXA UPP! Bara ett förslag...
För det är ju inte alls så att socialen redan har försökt att hjälpa honom. Tidningen fick honom att framstå som ett offer. Man kanske borde nämna att han är f.d (?) kriminell knarkare som har sabbat precis alla chanser han fått. IDIOT!
Jag blir så arg.
Eller som den där andra idioten som uttalade sig i sydsvenskan precis när dom hade ockuperat huset. "Jag tycker att bostäder ska vara gratis för alla"... AAHH! Jävla idiot. Då har man ju inte tänkt alls, överhuvudtaget. Eller ännu värre, om man har tänkt och fortfarande tycker att det är en bra idé. Om man på allvar tycker att "gratis bostäder åt alla" är en bra idé så är man ju lite tappad bakom en vagn. Om man dessutom tror att den går att genomföra, då är man ju för fan tappad bakom ett helt jävla hus (eller nått). Piiinsamt. Människor som inte tänker borde inte uttala sig.
Om detta är Sveriges framtid, blir jag jävligt orolig.
Alltså, kan inte dessa människor se ur någon annans synvinkel än deras egen? Hade någon ockuperat deras hus och snyltat på deras el och värme så hade dom nog inte varit lika glada. Eller vänta, nej just det. Dom har ju inget hus längre! HAHAHAHAHAHA!!!!

Jag vet att det där sista var omoget, men husockupanterna kan ju växa upp och börja mogna dom med. Dom flesta där är faktiskt äldre än mej.

Inga kommentarer: