torsdag 17 december 2009

Lite krucefix

Ojoj, så min födelesedagshelg kom och gick rätt fort. Och jag gillade den. Den var mys och början på något bra. Även om den sög lite ibland.

I torsdags jobbade jag och fick en kaka vid 12 av en väldigt söt person. Jag fick även andra fina presenter på torsdagen som jag blir tårögd av att tänka på. På fredagen fick jag grattissms av olika folk och gick ut med Lykke och Rebecka. Vi var fina och blev lagom berusade hyfsat billigt. Vi träffade även på en gammal konfakompis och en fd klasskamrat till mej som joinade oss en stund. Sedan fick jag en obehaglig överraskning och sen åt vi fyllemat.
Jag har kommit på den stora anledningen till att jag inte fylleräter. Först så slutade jag med det mest för att jag blev tjock av det. Men nu, när jag fylleåt i fredags kom jag på varför jag slutade göra den av en annan anledning. Nämligen, det är jävligt äckligt. Precis som jag alltid har sagt (eller iaf sen jag slutade fylleäta) det är att eftersom man ändå är full känner man inte smaken tillräckligt6 väl för att kunna njuta av maten och man minns ju knappt sen att man ens åt. Mening med det? NEJ! Sedan är det, iaf för mej, som att spä på bakfyllan dagen efter med fyra flaskor vodka. Jag mår skit dagen efter av att fylleäta. Jag mår illa, har huvudvärk, blir helt torr i munnen. Alltså, jag blir bakfull som vanligt, fast 4 gånger värre. Nej usch, ingen mer fyllemat för mej. Nu vet verkligen varför jag inte gör det. Dock tycker jag om att bakisäta, så jag unnar mej hellre det än fyllemat man ändå inte kommer ihåg smaken på. Att bakisäta är dock fantastiskt för då är det tvärt om mot att fylleäta. Smakerna förstärks och man verkligen njuter, antagligen för att man behöver fettet och saltet och sockret för att må bättre en dag som dagen efter.

På lördagen jobbade jag igen och sedan tillbringade jag ett antal timmar utanför nationen för att försöka rädda en full kille. Hihi, det kändes som att publaget blev något slags hjältelag som trotsade kyla och blåst för att rädda den för fulla killen. Dock trotsade kylan mej så jag gick in och fick dessutom låna en extra jacka. Så, jag stod där med två jackor. En annan stod bredvid mej i skjorta. Inte helt okej. Kände mej som en riktigt pussy. Men jag är ju tjej och kan behöva räddas ibland jag med. Inte så mycket hjältestatus för min del dock.
På söndagen sov jag inte hemma, åkte till Malmö för att träffa min gamlefarmor för att ha kvalitetstid med henne. Åkte därifrån med magen fylld av torra kakor för att träffa Rebecka och David. Vi kom hem från Malmö klockan 10 på kvällen ungefär och då åt jag lasange. Sen pratade jag i telefon alldeles för länge och kände mej som ett svin trots att jag inte är det. Men nu är det bra.

Så har nästan hela denna veckan förflutit också. Ikväll ska jag på tackfest, sitter här med nyduschat hår och nyrakade ben. Dock vet jag inte vad jag ska ha på mej men det löser sig. Jag hittar alltid nått. Sen har jag köpt två julklappar, ett par nya skor till mej själv som är så snygga att jag skulle kunna sexa dom och smink till mej själv för 600 spänn. Det är det som är så najs med att fylla år på julen. Dels så blir juletiden dubbelt så rolig och jag får handla upp mina födelsedagspengar på saker som jag hittar som jag vill ha när jag egentligen får köpa julklappar. FÖR, man få använda sina födelsedagspengar på sig själv, det är meningen.

Inga kommentarer: