tisdag 8 december 2009

All I want for christmas...

Sitter och lyssnar på house och är väldigt trött. Dock känner jag lite pepp inom mej. House gör en pepp.

Idag är en lugn dag, imorron kommer resten av veckan och jag kommer få fullt upp. Eller inte stressigt men jag kommer ha saker att göra hela tiden. Och det känns sjukt bra. På fredag fyller jag år. Blir 19 och inleder mitt sista år som tonåring. Får lite noja när jag tänker på det. Känner mej gammal. Vilket gör mej lite ledsen. Menmen, jag kan knappast låta bli att fylla 19, om jag inte dör förstås men då fyller jag hellre 19. Åldersnoja är bättre än dödsångest.
Mitt liv har tagit en konstig vändning Jag visste inte att det kunde kännas såhär. Jag visste ingenting.
Jag lagad mat idag. God mat som man blir sjukt mätt på. Men mycket bacon. Jag älskar bacon. Imorron ska jag äta rå fisk och tappa saker, på torsdag ska jag äta lunch med Emma och jobba på Lunds för Peter och Petter, på fredag ska jag grattas och gå ut med mina två bästa vänner Rebecka och Lykke. På lördag ska jag äta brunch och är uppbokad hela kvällen och så ska jag jobba för Max på hans sista pub för terminen. På söndagen ska jag jobba, åka till Malmö och hälsa på min gammelfarmor samt fotas med Rebecka.
Vilken helg. Kan kännas tragiskt att jobba dagarna innan och efter sin födelsedag men det är precis så jag vill ha det. Jag har så sjukt kul när jag jobbar. Minst lika kul som när jag går ut. Så...

Idag skrev jag min önskelista. Jag gjorde en sjukt satsig mysgrej av det genom att sätta mej i det nersläckta biblioteket med bara ljus tända och adventstjärnan. Jag lyssnade på julmusik och drack julte med mycket mjölk och satt där och myste och skrev min önskelista. Kände mej riktigt julig. Och den känslan strävar jag efter. Och jag känner den ibland. Och då mår jag bra. Nästa helg ska vi göra julgodis. Jag lääängtar...

Min önskelista
  • En ny iPod (har slarvat bort min gamla)
  • Ny hörlurar (till iPoden)
  • Knästrumpor (över knäet)
  • Presentkort på klädaffärer
  • Långa halsband
  • RESTEN!

Typ :)

Inga kommentarer: