måndag 7 december 2009

Hörde jag skål?

Helgen kom och gick. Oj. Vilken helg.

Så, i fredags klockan 8 på morgonen satte mej i mattehuset med min tenta framför mej och insåg att den var mycket enklare än vad jag trodde att den skulle vara. Vilket gjorde mej lite bitter, Hade den vetat att den skulle vara så lätt skulle jag pluggat mer. Jag trodde att det var ycket svårare än vad det var. Så, det gick inte så dåligt som jag trodde att det skulle gå. Men dåligt gick det, och omtentan kommer komma.

Men, jag blev klar en timma tidigare så vid typ 11 var jag ute ur fängelset och jag stack ner på stan och köpte typ för jag skulle sy. Jag kan i och för sig inte sy. Och när jag säger att jag inte kan sy menar jag, att jag verkligen inte kan sy. Alla gånger jag har försökt vara kreativ genom att sy mina egna kläder eller fixa till dom gamla har det ofta (alltid) slutat i katastrof och trasiga plagg. Så sy kan jag inte. Så mamma fick göra. Så duschade jag istället. Det var säkrast så. Sen gick jag runt och fixade mej hela dagen och duttade med mej själv och det var underbart. Sen vid 5 kom Mikan hem till mej och vi fixade det sista och tog en fördrink i biblioteket och lyssnade på Ace of Base. Sjukt skön.
Sen bar det av till Lunds och kvällen blev överlag bra. Enda misstaget var egentligen mitt eget fel, eller ödets beroende på hur man ser det. Jag tappade min mobil i toaletten. Hur lyckas man med det. Och jag ska tillägga att jag var helt nykter när det hände. Jag ska också tillägga att toaletten var ren och spolad. Bara så alla vet. Så nu har jag min gamla mobil som är dålig. Men den duger än så länge.
Resten av kvällen blev iaf bra. Jag hade sjukt kul och... tja, kvällen blev bara bra. Väldigt bra. Blev lagom full, hade sjukt kul, väldigt trevligt sällskap. Perfa! På lördagen jobbade på Maccas och Richies sista pub (någonsin) och det var sjukt mycket drägg ute just den kvällen. Vilket sög. Jag vill aldrig mer stå rökvakt. Jag är så dålig på att ta skit.
Sen på söndagen jobbade jag, stack direkt till gymmet och sen blev det julbord och hur mycket mat som helst. Blev dock sjukt besviken för att de inte hade några lussebullar på julbordet. Men dom hade väldigt god gröt. Jag hade glömt bort hur gott med är med risgrynsgröt. Gud vad gott det är. Och ostkaka. Jag älskar ostkaka. Jag tror jag ska fantisera om ostkaka ikväll när jag ska sova.

Saknar dej.

Inga kommentarer: