lördag 6 juni 2009

E DET PARTY ELLER E DET PARTY!

I torsdags var jag på min studentbal.
Ni vet,
den bal som alla har pratat om hela livet.
Den bal som alla flickor har längtat till sedan de var fem och gick förbi Grand dessa tider och kollade upp på balkongen på alla vackra klänningar.
Den bal som man har nojat över för att man inte har hittat balklänningen än, trots att det var tre år kvar när man började leta på allvar.
DEN balen.
Den var igår. Nu är den över. Och där emellan var det jävligt kul.
Hela dagen var bara ett stort fixande och donande med mig själv. Klockan 12 fixade jag håret hos frissan, och jag fick världens coolaste balfrisyr. Fy fan vad snygg den var och jag fick mycket beröm för den också. För det var inte en sådan typisk balfrisyr (ni vet, håret bakåt och stela lockar) utan jag hade ungefär en mohikan möter rockabilly. Jävligt coolt om jag får vara den som är den.
Efter frisörbesöket ägnade jag mig två timmar åt att fixa resten av mig. Smink och naglar etc. Jag sminkade mig själv... Och jag blev rätt nöjd. Naglarna var ett sådant skitkit från HM, det höll ungefär till 11 på kvällen sen ramlade dom av en efter en.
Sedan tog jag, Petra, Johanna och Kajsa en fördrink hemma hos mig. Det var fett trevligt.

Balen var, för att sammanfatta. Sjukt kul. Allt var sjukt kul. Jag hade nog inte tråkigt en enda gång. Fast ont hade jag. Efter alla bhar och korsetter som höll in och klämde åt. Jag blev inte så värst full, vilket gjorde att jag behöll min fräscht någerlunda genom hela kvällen. Det kändes jävligt bra. Jag vill liksom inte bli för full på balen. Tycker att det är lite trashigt...
Jag kom i säng 8 på morgonen. Jag åkte buss hem från Grand. Det var sjukt kul. Att alla kollade och log mot en. Man kände sig så fin. Vill göra det igen. För det var nog en utav de roligast saker jag har gjort :D

Balen började på Grand med men ganska B middag (fast Grand har i och för sig inte så god mat, men det är ju Grand...) och sedan var det vals och grejer. Jag blev uppbjuden, och tappade klänningen en gång. Det höll på att bli pinsamt men jag upptäckte det i tid, typ. Sedan blev det Tengan. Vilket var fett, sedan blev det efterefterfest på Spyken, vilket var fetare. Det var typ 'tillbaka till mellanstadiet'. Matsalsdisco med Cottoneye Joe i högtalarna och godis och chips på borden. Sjut najs. Sedan blev det frukost på Grand igen. Och jag hade så jävla ont i fötterna. Fy fan.

Men... Det var det roligaste jag någonsin gjort. Jag älskar att ta studenten. Först musikalen, sedan balen, och nu kommer snart finalen med alla studenter Först är det Niklas studenten på måndagen sedan kommer det fortlöpa hela veckan. Min är på torsdagen. FY FAN VAD FETT DET KOMMER BLI!!!!!!

Inga kommentarer: