tisdag 9 juni 2009

The time for revenge has come

Elinor kom hem för några dar sedan och hade hyrt film. Tre stycken. Jag kollade vilka det var och insåg att jag sett alla det här året typ.

"I taket lyser stjärnorna" - baserad på boken med samma namn. Dålig, inte sevärd. Eller jo, kanske. Om man verkligen bara vill slötitta en film tillsammans med en kompis. Hon som spelar mamman är en kvinna som jag har såg spela i jungfruleken när jag typ gick i tvåan eller ettan. Min klass var på deras repetition, och sedan på deras föreställning. Sjukt skum pjäs som handlade om tre kvinnor som typ hade sex och mördade varandra. Fett skum. Hon pratar iaf sjukt behagligt.

"Die Welle" - en jävligt bra film. Inte alls som man har tänkt sig men den är sjukt smart. Den är tysk och handlar om en lärare som har en kurs och så händer det saker, typ... Svår att förklara men lätt sevärd.

"Taken" - Sjukt bra film, typ bästa filmen 2008 (den kom då). Sjukt bra. Lätt sevärd. Liam Neeson har huvudrollen. Bara det gör den sevärd :) Jag tänker inte avslöja handlingen för det förstör lite. Den är bara underbart bra.

Och anledningen till att jag sett alla dessa är endast på grund av att jag har en pojkvän som är fanatisk när det kommer till filmer. Jag är väl honom tacksam att jag blivit lite mer allmänbildad inom filmområdet....

Fan vad det stormar ute. Stackars polhemmare. Jag hoppat att det blir fint väder imorron, och på torsdag. Men tyvärr är det ju typ stormvarning i halva landet den här veckan. Varför är det alltid dåligt väder på studentveckan Det suger! Framförallt när det är jag och min syster som ska ta studenten...
Visst fan, jag skulle städa...

Inga kommentarer: