måndag 12 oktober 2009

Jag vill inte bli stor.. alls

Robban står i köket och lagar mat. Wook. Det är Robbans godaste maträtt. Det är synd att jag inte är hungrig. Jag vill vara det. Vill äta och tycka att det är gott men känns onödigt att äta om man inte är hungrig eller sugen.
Aja, maten är inte klar än så förhoppningsvis försvinner problemet fram tills dess.

Idag var jag på föreläsning mellan 10 och 12. Och jag var så jävla trött när jag vaknade. Jag orkade knappt ta mej ur sängen. Jag var sååå nära på att skippa föreläsningen. Men kom på att jag bara skulle ångra det i efterhand och dessutom antagligen ha för mycket ångest för att kunna sova gott ändå.
Jag gick dit. Vi hade Åse. En skön hippiekvinna på typ 50 år som är en sjukt dålig föreläsare. Hon säger samma sak flera gånger, upprepar sig och är allmänt otydlig. Tacka vet jag Una. HON är bra. Jag lär mig sjukt mycket på hennes föreläsningar.

Igår sökte jag in till nya kurser till våren. Också bara strökurser. Jag vet ju fortfarande inte alls vad jag vill bli. Jag vet mer vad jag inte vill bli. Mamma sa att jag inte kan fortsätta hålla på att ströläsa så länge till utan att jag snart måste bestämma mig. Det ger mej magont. Men okej. Om jag vet vad jag inte vill bli kan jag ju börja där iaf.
Jag vill inte bli:
  • Trädgårsmästare
  • Dagisfröken (alldeles för små barn)
  • Städare
  • Farmaceut (eller vad det nu heter - det vill jag iaf inte bli)
  • Mattant
  • Doktor
  • Sjuksköterska (Jag skulle i och för sig kunna se mej som det, och man säger ju att sådana yrken som sjuksköterska, doktor och lärare går i släkten men jag har blodfobi och skulle ha svårt att undersöka andras kroppar då jag finner det lite äckligt, dessutom skulle jag ha svårt att operera folk)
  • Brandman

Sen kom jag inte så mycket längre. Och jag blev inte så mycket klokare. Dock tror jag inte just nu att jag skulle vilja bli psykolog. Inte för att det inte är intressant. Jag älskar att lära mig om hur människor och hjärnan fungerar. Men jag skulle aldrig klara utbildningen så därför intalar jag mig själv att jag inte vill bli det.
Så, nu skulle man kanske plugga lite. Eller surfa...

1 kommentar:

miiikaela sa...

haha känner igen tröttheten! och btw varför inte fokusera på vad du skulle villja bli istället ;)?

hmm, det där partypoopandet i fördags var kanske inte så mkt mitt fel, jag var bara inte jättepepp (och lite sur för att wiktor inte hade svarat på sms, därav löjlig och gnällig tjej) men sen blev helly sur på julia när vi var påväg till nation och bara stack ifrån oss så jag fick stanna och lugna julle lite osv osv, inte så intressant :P MEN imorgon smäller det marre! då är det tackfeeest och oj vad vi ska tacka! eh oj, festa menar jag... puss på nosen!