måndag 26 oktober 2009

Bus eller godis?

Jag har haft så jävla skumma drömmar på sistone. Och jag kommer ihåg alla också, vilket känns sjukt skumt. Och jag kommer ihåg som bra.

Nu börjar jag om 5 minuter plus den akademiska kvarten. Jag ska ner till Palestra till en sal jag aldrig varit i förr. Men jag hittar nog. Tekniskt sett har jag typ 20 minuter på sig. Den akademiska kvarten är farlig.

Snart är det Halloween och jag längtar lite grann faktiskt. Jag tror det är barnet i mig som fortfarande tror på spöken och kittlas av tanken att allt kommer vara spöklikt till helgen. Vilket det tyvärr egentligen inte kommer vara. Men någonstans inne i mig tror jag fortfarande att vi ska gå bus eller godisrundan som vanligt. Vi brukade alltid göra det när vi var hos pappa på höstlovet. Men nu har jag inte ens något höstlov. Vilken idiot tog bort studenternas höstlov? Den idioten ska sparkas på.

Inga kommentarer: