tisdag 23 september 2008

Främlingen

Jag har inte bloggat på länge. Vad är detta?! Måste bli en bättre människa...

Okej, i helgen fyllde Mikan 18 och det firade hon med cocktail-party, hur mysigt som helst. Jag var där, fyllan var där, sminket var där och ett överflöd av östrogen var där. Mysigt. Det var i Fredags. I lördags var det kulturnatten men det märkte inte jag så mycket av. Tillbringade hela kvällen i Lomma och fick stiga upp okristligt tidigt för att ta mig till något som så väldigt kristligt som kyrkan för att jobba. Det var "små och stora" eller vad det nu heter. Det vill säga att det är tre gånger så mycket barn än vanligt, och dom är överallt.

Efter Gudstjänsten blev det fika, till slut hamnade jag och Lykke på Dans rum (Jag vet vad du tänker när du läser detta Lykke, fint ordval va? Bara för dej :P) där vi pratade om årets konfa. Vi kom fram till att fler ledare hade varit najs eftersom det blir väldigt många barn i år.
OCH, jag och Lykke har blivit huvudledare (eller nått), vilket är coolt. Eller egentligen gör det nog ingen skillnad mer än att vi får mer att göra, mer skit att ta och blir mindre uppskattade (cyniskt). Dan pratade om ett litet arvode men det tror jag först när jag ser det (saliga är det som tror utan att se!) och dessutom tror jag mest att han sa det för att få tyst på Lykke :P

Jag kom inte hem förens tre, vilket betyder att jag hade varit i kyrkan i typ 5 ½ timme och att jag bara kommer få betalt för ungefär 2. Men va fan, jag tycker om att vara där. Och att bli konfirmandledare igen ska bli kul.

Imorron har hälften av Es3c uppspel med sina monologer. Fast jag är inte den hälften, känns bra.

Nu måste jag sova, franskaläxan är precis klar och jag måste läsa lite Kafka innan jag somnar.

1 kommentar:

Lajki sa...

Din snuskhummer! Att jag skulle tänka konstiga tankar över dina ordval händer väl aldrig?!?! :D

Dessutom var det han som pratade om arvode först, INTE JAG, och klart fan att jag hoppar på chansen att faktiskt få betalt för allt mitt slit. Kyrkan borde uppskatta oss mer ^_^

PUSS <3