onsdag 20 oktober 2010

Я очень тупоумн

Jag sitter och pluggar ryska nu. Det behövs. Jag har försummat ryskan lite på sistone och jag märker det på föreläsningarna. Så nu pluggar jag. Och jag fylls av visdom av detta fantastiska språk. Seriöst, ryska är det coolaste språket som finns. Jag älskar det. Visste ni tillexempel att Stockholm heter Стокгольм. Bara en sån sak.

Jag har hittat min jacka. Den som jag tappade bort i lördags ni vet. Jag kom hem från Malmös utan jacka av någon anledning och jag har ingen aning om var jag hade gjort av den. Nu är den återfunnen. Vilket är underbart för det var min ganska dyra och ganska nya skidjacka. Varför jag gick ut i den vet jag inte. Det var kallt.
Jag skickade iaf ett antal sms till personerna jag var ute med i lördags och bad dom fylla mina minnesluckor när det kom till jackan (samt be om ursäkt för mitt beteende). Tydligen hade jag hämtat ut jackan. Eller Eli, som jag hängde in jackan tillsammans med, hade hämtat ut den och gett den till mej när vi gått. Alltså hade jag inte glömt kvar den i garderoben. Men den fanns inte på Emmas rum. Alltså tappade jag bort den påväg till Emmas rum. Vilket är en promenix på ungefär 130 meter. Hur löjligt är inte det!!? Det slutade med att Emma hittade den i hennes kök på korridoren. Jag hade hängt den där över en stol. HALLELUJAH!!! Den var alltså inte så borttappade som jag trodde och imorron efter min föreläsning ska jag hämta den. Jaaa :)

OCH, på fredag ska jag träffa Rebecka. Jaaa :)

1 kommentar:

JaanaM. sa...

Ryska är ascoolt!