tisdag 26 januari 2010

Off

Okej, i förra inlägget skrev jag att även fast det var ett tag sedan jag senast skrev så berodde det inte på att jag inte haft något att säga. Tyvärr har det blivit så nu; jag har inget direkt att säga.

Just nu är jag arbetslös (två timmar i veckan på söndagmorrnar räknar jag inte med helt) och pluggar inte. Egentligen har jag hur mycket tid som helst och känner hur mycket jag borde få gjort. Men istället känner jag nu hur oproduktiviteten (är det ett ord?) sprids i min kropp. De, bara förfaller, jag förfaller. Jag hinner inte med saker som ajg borde hinna med. Trots att jag har all tid i världen.
Jag skulle behöva struktur. Ett jobb mellan 9 och 5 (eller 4, det hade varit väldigt bra tid att jobba mellan). För nu fattar jag grejen med att man hinner med mer och blir mer produktiv ju fler bollar man har i luften (till en viss gräns förstås) för jag var fan så mycket mer produktiv när jag gick gymnasiet och då var jag ändå upptagen mellan tja, genomsnittligt 9 till 4 varje dag.

Jag behöver något fast att göra. Jag vill ta körkort men det är ju inget fast man gör. Nej, jag behöver ett jobb. Jag ska ta mej i kragen och fixa ett jobb. För det finns jobb att få, jag tror stenhårt på det. Det gäller bara att sänka sina krav och leta på rätt ställe. Jag menar Petra var hemma i 4 dagar och fick jobb på dir. Å andra sidan har Petra en otrolig förmåga att lyckas med allt så jag antar att för sådan som mej som inte har samma flyt tar det kanske lite längre tid. Men min poäng var att jag ska skaffa jobb snart. Och jag tror att jag kan få ett om jag bara letar tillräckligt länge.

Okej, en anledning till att jag kanske inte hinner med så mycket är för att jag tillbringar så mycket tid med en viss person som jag tycker väldigt mycket om. Jag tror jag ska fortsätta vara oproduktiv ett litet tag till och bara umgås med denna sötnos. Bara ett litet tag till. Så fixar jag resten imorron, eller i övermorgon eller nästa vecka. Just nu, vill jag mest bara vara där.

Nu ska jag... göra något annat.

Inga kommentarer: